امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری علمی – تخنیکی میان وزارت صنعت و تجارت و مرکزمطالعات توسعه‌ی افغانستان

reza_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۳ - ۱۶:۳
امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری علمی – تخنیکی میان وزارت صنعت و تجارت و مرکزمطالعات توسعه‌ی افغانستان

سه‌شنبه ۱۲ اسد ۱۴۰۰

تفاهم‌نامه‌ی همکاری علمی – تخنیکی میان وزارت صنعت و تجارت و مرکزمطالعات توسعه‌ی افغانستان توسط نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت و دکتورفردین هاشمی رئیس مرکزمطالعات توسعه‌ی افغانستان به امضا رسید.

نثاراحمد غوریانی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت که مرکزمطالعات توسعه‌ی افغانستان در راستای همکاری‌های علمی – تخنیکی، سازمان تجارت جهانی، برنامه‌ی دوم ملی صلح و انکشاف افغانستان، اهداف توسعه‌ی پایدار، انجام پروژه‌های تحقیقی، تدویر سیمینارها و ورکشاپ‌های آموزشی در خصوص تحقق اهداف مورد تأیید دولت ج.ا.ا  با این وزارت همکاری‌ها را آغاز می‌کند.

آقای غوریانی افزود که برمبنای این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها میان این وزارت و مرکزمطالعات توسعه‌ی افغانستان در راستای اسناد و کنوانسیون‌‌های مرتبط با رشد و همکاری‌های اقتصادی و تجارتی در سطح منطقه و جهان را دربر می‌گیرد.

در این مراسم دکتور فردین هاشمی گفت که هدف اساسی بومی‌سازی تحقیقات علمی – تخنیکی در مورد توسعه‌ی اقتصادی، توسعه‌ی صنعتی، رشد تجارت – ترانزیت و جایگاه‌ی افغانستان در توسعه‌ی اقتصادی منطقه‌ای می‌باشد.

آقای هاشمی افزود که برمنبای این تفاهم‌نامه، وزارت صنعت و تجارت و این مرکز همکاری را در راستای تحقیقات علمی و تخنیکی در زمینه‌های توسعه‌ی اقتصادی، صنعتی، تجارتی – ترانزیتی و آموزش‌های برندسازی، بازاریابی و آموزش‌های کاربردی آغاز می‌کند.

وزارت صنعت و تجارت به منظور انجام تحقیقات علمی – تخنیکی و کاربردی تفاهم‌نامه‌های مختلف علمی – کاربردی و تخنیکی را با نهادهای مختلف علمی و تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشور به امضا رسانده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۶:۴۱
Background image

ملاقات با رئیس شرکت عباس افریدی

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم عباس افریدی، رئیس شرکت عباس افریدی ملاقات نمود.

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۸:۲۰
Background image

تفاهم‌نامه همکاری با 10مؤسسه در بخش تشبثات امضا شد

وزارت صنعت و تجارت جهت حمایت از انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط با 10مؤسسه تفاهم‌نامه‌های همکاری را امضا نمود.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۲۵
Background image

به کالاهای صادرات کشورباید بازاریابی صورت گیرد

محترم حافظ محمدیعقوب جاوید، رئیس امورهماهنگی اتشه‌های وزارت صنعت و تجارت در حضور محترم احسان‌الله فطرت، رئیس امورصادرات این وزارت با اتشه‌های تجاری به صورت آنلاین گفتگو نمود

BACK TO NEWS