برگزاری جلسه‌ی سکتور سنگ‌های قیمتی گروه‌کاری بهبود تجارت در افغانستان

reza_admin
شنبه ۱۴۰۰/۳/۲۲ - ۸:۱۱
برگزاری جلسه‌ی سکتور سنگ‌های قیمتی گروه‌کاری بهبود تجارت در افغانستان

پنج‌شنبه ۲۰ جوزا ۱۴۰۰

جلسه‌ی سکتور‌ سنگ‌های قیمتی گروه‌کاری بهبود تجارت در افغانستان تحت رهبری وزارت صنعت و تجارت با اشتراک وزارت‌های مالیه و معادن و پطرولیم، نمایندگان پروژه‌ی اسیبا  (ACEBA)و سکتور ‌سنگ‌های قیمتی در تالار کنفرانس‌های شهید سیدمصطفی کاظمی برگزار شد.

در این جلسه، روی فُرصت‌ها و چالش‌های فراراه‌ی شرکت‌های صنعتی – استخراجی و تجارتی سنگ‌های قیمتی، پرؤسس و صادرات آن و جست‌وجوی راه‌های حل آن بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

شرکت‌های صنعتی – استخراجی و تجارتی سنگ‌های قیمتی مشکلات فرا‌راه‌شان در عرصه‌های قرارداد استخراج معادن، معدن کاوی، پرؤسس و صادرات سنگ‌های قیمتی با رهبری وزارت صنعت و تجارت شریک کرده و خواهان همکاری این وزارت در حل مشکلات‌شان گردیدند.

گروه‌بهبود تجارت در افغاستان براساس اهداف؛ تسهیل اشتراک تشبثات در جلسات مشورتی با نهادهای دولتی غرض تشریک چالش‌ها و پیشنهادات، تشریک معلومات پیرامون چالش‌ها و پیشنهادات تشبثات با نهادهای پالیسی‌ساز، تأمین هماهنگی میان سکتورخصوصی، نهادهای دولتی، جامعه‌ی تمویل‌کنندگان، رسیدگی موثر به چالش‌ها و مشکلات تشبثات و طرح برنامه‌های دارای اولویت برای حل مشکلات سکتورخصوصی ایجاد شده است.

این گروه‌کاری روی سکتورهای قالین، زعفران، سنگ‌های قیمتی، نیمه‌قیمتی و سنگ‌های تزینی و کشمیره، کار می‌کند که تا اکنون ۲۱ طرح دارای اولویت برای سکتورهای زعفران و قالین تهیه و ترتیب کرده که ۱۱طرح آن آماده تطبیق می‌باشد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۶:۴۱
Background image

ملاقات با رئیس شرکت عباس افریدی

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم عباس افریدی، رئیس شرکت عباس افریدی ملاقات نمود.

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۸:۲۰
Background image

تفاهم‌نامه همکاری با 10مؤسسه در بخش تشبثات امضا شد

وزارت صنعت و تجارت جهت حمایت از انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط با 10مؤسسه تفاهم‌نامه‌های همکاری را امضا نمود.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۲۵
Background image

به کالاهای صادرات کشورباید بازاریابی صورت گیرد

محترم حافظ محمدیعقوب جاوید، رئیس امورهماهنگی اتشه‌های وزارت صنعت و تجارت در حضور محترم احسان‌الله فطرت، رئیس امورصادرات این وزارت با اتشه‌های تجاری به صورت آنلاین گفتگو نمود

BACK TO NEWS