جلسۀ مشترک حکومت و سکتور خصوصی به‌منظور بهبود وضعیت تجارت بین افغانستان و پاکستان برگزار گردید.

yonus_shafaq
پنجشنبه ۱۳۹۹/۴/۱۹ - ۱۲:۱۷
جلسۀ مشترک حکومت و سکتور خصوصی به‌منظور بهبود وضعیت تجارت بین افغانستان و پاکستان برگزار گردید.

به روز سه شنبه، مورخ 17 سرطان سالروان، جلسۀ غیر حضوری کمیتۀ نظارت و کمیته های تطبیق کنندۀ (میکانیزم تخلیه و بارگیری کالاهای تجارتی و ترانزیتی در تورخم، بولدک و غلام‌خان) با اشتراک نمایندگان وزارت‌های محترم امور خارجه، مالیه، زراعت، آبیاری و مالداری، امور داخله، روسای گمرک های تورخم، سپین‌بولدک، غلام‌خان، نمایندگان اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و اتاق مشترک افغانستان - پاکستان تحت ریاست وزارت صنعت و تجارت دایر گردید.

در این جلسه پیرامون وضعیت تجارت با پاکستان، موضوع باز شدن نقاط انگورهده در ولایت پکتیکا و خرلچی (دند پتان) در ولایت پکتیا به اساس تعهد کشور پاکستان، بررسی مشکلات موجود در گمرک سپین بولدک و تورخم و همچنان پیشنهاد‌های اصلاحی برای بهبود وضعیت تجارت بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصامیم لازم از جمله توجه به مسایل امنیتی و فراهم آوری امکانات لازم برای باز شدن نقاط انگورهده و خرلچی، تشویق سکتور خصوصی به افزایش صادرات از طریق بندر غلام‌خان، موضوعات مربوط به سرتفکیت قرنطین، هماهنگی بیشتر بین حکومت و سکتور خصوصی به منظور جلوگیری از نشر گزارش‌های غیر واقعی و بالاخره بررسی وضعیت و مشکلات گمرک سپین بولدک و توجه برای رفع آنها، اتخاذ گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۲۵
Background image

به کالاهای صادرات کشورباید بازاریابی صورت گیرد

محترم حافظ محمدیعقوب جاوید، رئیس امورهماهنگی اتشه‌های وزارت صنعت و تجارت در حضور محترم احسان‌الله فطرت، رئیس امورصادرات این وزارت با اتشه‌های تجاری به صورت آنلاین گفتگو نمود

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۵۹
Background image

نمایشگاه عالیست افغانیست خاتمه یافت

نمایشگاه عالیست افغانیست که به هدف رشد و بازاریابی برای تولیدات داخلی، ترویج صنعت ملی، آگاهی مردم از فرآورده‌های داخلی و صنایع‌دستی در ولایت پروان دایر گردیده بود، روزگذشته با حضور. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۱۵
Background image

ترجمه و تفسیر سوره‌های شریف نور و احزاب قرآن کریم خاتمه یافت

وزارت صنعت و تجارت بخاطر ماه نزول قرآن مجید، استفاده مفید از این ماه، بلندبردن آگاهی قرآنی بیشتر کارمندان این وزارت و ساختن فضای قرآنی در وزارت؛ برنامه ترجمه و تفسیر سوره‌های شریف نور و. . .

BACK TO NEWS