دومین جلسه هیئت‌های افغانستان و ایران پیرامون توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار برگزار گردید

anwar_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۲:۲۲
دومین جلسه هیئت‌های افغانستان و ایران پیرامون توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار برگزار گردید

چهارشنبه۲۲ شوال المکرم ۱۴۴۵ / ۱۲ ثور ۱۴۰۳

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان و هیئت همراه شان با محترم سردار محمد کرمی، والی سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و نماینده‌ ویژه رئیس جمهور آن کشور در مرز ملاقات نمود.

در این ملاقات که تعدادی از مسئولین ادارات مختلف امارتی و تاجران ولایت نیمروز نیز حضور داشتند، جهت توسعه‌ تجارت میان دوکشور  و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار بحث و تبادل‌نظر همه‌جانبه صورت گرفت.

محترم الحاج عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت ضمن مطرح نمودن یک سلسله مشکلات و چالش‌ها در برابر تجارت میان دوکشور، تاکید به رفع آنها نموده و برای تقویت ترانزیت، موضوعات از جمله تسهیلات لازم، کاهش قیمت‌ها، نهایی‌سازی قیمت قطعات زمین مشخص شده در چابهار، تعیین مسیر امتیازی و اختصاصی برای اموال ترانزیتی از چابهار و برعکس آن، برگزاری سیمینار معلوماتی و آگاهی‌دهی پیرامون بسته‌ امتیازی ترانزیت از مسیر چابهار برای سکتورخصوصی افغانستان، امکانات و سهولت‌های جاده‌ای و ریلی در مسیر چابهار – میلک، رفع محدودیت‌های قرنطینه ترانزیتی از مسیر چابهار، امتیازات تفاوت سوخت و ایستگاه‌های ترانزیتی وغیره را مطرح نمود.

 آقای کرمی، والی ولایت سیستان و بلوچستان جهت رفع مشکلات مطرح شده در برابر توسعه‌ تجارت و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار به مسئولین مربوطه‌ شان هدایات لازم را صادر نمود.

در اخیر دوطرف توافق نمودند که برای دست‌یابی به توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار، کمیته‌ مشترک تخنیکی را در سطح ولایت ایجاد و از سوی کمیته مرکزی موضوعات تعقیب گردد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون وزیراعظم فدراتیف روسیه ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هئیت همراه شان با آقای الیکسی اوورچوک، معاون وزیر اعظم روسیه در امور همکاری های بین‌المللی

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۲
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با سفیر جمهوری ایران مقیم مسکو در حاشیه فورم کازان دیدار و ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم کاظم جلالی، سفیر ایران مقیم مسکو، محترم داود میرزاخانی، سرکنسول ایران مقیم کازان و شماری از شرکت های اشتراک کننده ی ایرانی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
Background image

دیدار با شرکتهای بزرگ تاتارستان و روسیه

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در جریان بازدید از نمایشگاه تجارتی فورم کازان با شماری از مسئولین شرکت‌های بزرگ تاتارستان و روسیه از جمله شرکت کا-آر گروپ (KR Group)  تولید کننده وسایل برق

BACK TO NEWS