با «احداث شبکۀ توزیع گاز طبیعی» در شهرک صنعتی هرات، انرژی مورد نیاز فابریکه های تولیدی تامین می گردد

yonus_shafaq
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۴/۳۱ - ۱۲:۰
با «احداث شبکۀ توزیع گاز طبیعی» در شهرک صنعتی هرات، انرژی مورد نیاز فابریکه های تولیدی تامین می گردد

۲۴/۴/۱۳۹۹
در جلسه ایکه محترم عبدالکریم ملکیار سرپرست معینیت صنعت و تجارت با محترم سید خلیل قتالی معاون اتاق صنایع و معادن ولایت هرات داشت، روی طرح احداث شبکۀ توزیع گاز طبیعی که قرار است یکی  از شرکت های خصوصی روی آن سرمایه گذاری نماید، بحث و تبادل نظر نمودند.
محترم قتالی در این جلسه اظهار داشت که با احداث این شبکه، نه تنها صنعتکاران میتوانند به منابع انرژی دوامدار، ثابت و ارزان دسترسی پیدا نمایند، بلکه تحقق این طرح باعث حفظ محیط زیست، کاهش هزینه های ترانسپورتی، جلوگیری از ضیاع وقت، ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران و بالاخره زمینه را برای افزایش تولیدات داخلی فراهم می نماید. اتاق صنایع و معادن ولایت هرات این پروژه را عام المنفعه دانسته و حمایت خود را از آن اعلان نمود، در اخير صحبتهاي خويش آقاي قتالي معاون اتاق صنايع و معادن هرات از مشكلات ناامني در شهرك صنعتي و سرعت بخشيدن پروسه تداركاتي ديوار احاطوي و تطبيق نشدن تعرفه هاي حمايوي از سوي گمركات افغانستان بخصوص در بخش سليفون يادآور شده و در اين راستا حمايت هاي همه جانبه وزارت صنعت و تجارت را متمني شدند.
به تعقیب آن محترم ملکیار ضمن استقبال از طرح احداث شبکۀ توزیع گاز طبیعی در شهرک صنعتی هرات، اظهار داشت که یکی از جدی ترین مشکلات موجود در برابر صنایع، معضل عدم دسترسی به انرژی ارزان، فراوان و دوامدار میباشد که اکثراً از این ناحیه فابریکه داران ما شکایت دارند، چنین طرح های میتوانند قسماً این مشکل را به حداقل برساند. محترم ملکیار به مسئولین مربوط هدایت داد تا از هیچ نوع همکاری مبنی بر تحقق این طرح عام المنفعه دریغ نورزیده و اجراآت مقتضی شان را در زمینه عملی سازند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۵:۵۸
Background image

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق افتتاح شد

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق با حضور محترم ملا عبدالغنی بردار، معاون اقتصادی و مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، آقای سریک. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۵۵
Background image

کمک بشردوستانه جمهوری قزاقستان به افغانستان

هیئت عالی‌رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور ظهر امروز جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱۱
Background image

سفر هیئت عالی رتبه جمهوری قزاقستان به کابل

هیئت بلند رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه،  برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق و کنفرانس تواصل. . .

BACK TO NEWS