مشکلات اجتماعی، مانع اصلی در برابر سرمایه‌گذاری در پارک صنعتی – زراعتی باریکاب

yonus_shafaq
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۴/۳۱ - ۱۲:۲۲
مشکلات اجتماعی، مانع اصلی در برابر سرمایه‌گذاری در پارک صنعتی – زراعتی باریکاب

۳۰/۴/۱۳۹۹

وزارت صنعت و تجارت در نظر دارد تا به هدف ایجاد محیط مناسب برای تجارت‌ زراعتی با افزایش مشارکت سکتور خصوصی به شمول دهاقین به منظور دستیابی به اهداف اصلی منشور تجارت زراعتی (Agri Business Charter) برای ترویج دوامدار و رقابتی سکتور زراعت، 5 پارک صنعتی را احداث نماید. این پارک ها در ولایت‌های پروان، بلخ، قندهار، ننگرهار و هرات در نظر گرفته شده است.

از جمله ی پارک های متذکره، یکی پارک صنعتی – زراعتی باریکاب در ولایت پروان می‌باشد که قرار است در محدودۀ ۲۰۰۰ جریب زمین احداث گردد. متاسفانه در شرایط فعلی مشکلات اجتماعی، غصب، اخاذی‌ها و باجگیری‌های غیر قانونی یکتعداد افراد سودجو و فرصت طلب، مانع اصلی در برابر سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در پارک متذکره می‌باشد.

در همین رابطه، امروز دوشنبه مورخ ۳۰ سرطان سال‌روان محترم عبدالکریم ملکیار سرپرست معینیت صنعت و تجارت با محترم محمد لطیف قناویزیان معاون اول هیئت مدیرۀ اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات و رئیس فابریکۀ سوپر کولا پیرامون مشکلات موجود در پارک صنعتی – زراعتی باریکاب تدویر جلسه نمود. محترم ملکیار در این جلسه تاکید نمود که فلسفۀ وجودی وزارت صنعت و تجارت خدمت به فعالیت‌های قانونمند سکتور خصوصی می باشد. وی افزود که این وزارت مکلف است تا سهولت‌های لازم را در راستای سرمایه گذاری سکتور خصوصی در پارک‌های صنعتی کشور فراهم نماید.

متعاقباً رئیس شرکت سوپر کولا از موجودیت اخاذی‌ها و باج گیری‌های غیر قانونی که توسط یکتعداد از افراد استفاده‌جو در پارک صنعتی – زراعتی باریکاب صورت می‌گیرد، یادآوری نموده، علاوه کرد که این شرکت با وجود تعهد به سرمایه گذاری بیشتر از ۱۰ میلیون دالر و ایجاد جای کار برای بیش از ۵۰۰ نفر در این فابریکه، متاسفانه با مشکلات جدی در زمینۀ اخاذی ها مواجه می باشد. موصوف از حکومت تقاضا کرد تا در زمینۀ رفع مشکلات موجود با این شرکت و سایر سرمایه‌گذارانِ که علاقمند سرمایه‌گذاری در این پارک می‌باشد، همکاری نموده و نگذارد که این افراد استفاده‌جو کار‌های قانونی آنها را متوقف و باعث دلسردی سکتور خصوصی گردد.

در اخیر محترم ملکیار به مسئولین ذیربط وزارت صنعت وتجارت هدایت داد تا به اسرع وقت مشکلات شرکت متذکره و سایر سرمایه‌گذاران که علاقمند سرمایه‌گذاری در پارک متذکره می‌باشد، را به سمع مسئولین امنیتی برسانند تا جلو اخاذی‌ها و باجگیری‌های یکتعداد افراد استفاده‌جو گرفته شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۵:۵۸
Background image

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق افتتاح شد

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق با حضور محترم ملا عبدالغنی بردار، معاون اقتصادی و مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، آقای سریک. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۵۵
Background image

کمک بشردوستانه جمهوری قزاقستان به افغانستان

هیئت عالی‌رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور ظهر امروز جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱۱
Background image

سفر هیئت عالی رتبه جمهوری قزاقستان به کابل

هیئت بلند رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه،  برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق و کنفرانس تواصل. . .

BACK TO NEWS