برگزاری انتخابات زود هنگام اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان

reza_admin
شنبه ۱۴۰۰/۴/۲۶ - ۹:۲۰
برگزاری انتخابات زود هنگام اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان

پنج‌شنبه ۲۴ سرطان ۱۴۰۰

انتخابات زود هنگام هیئت مدیرۀ اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان با حضور نثار احمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت، حسینه صافی وزیر امور زنان، جلال الدین سعید مشاور مقام عالی ریاست جمهوری در امور صادرات، اعضای شورای عالی نمایندگان اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان و نمایندۀ کمیسیون مستقل انتخابات برگزار گردید.

نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت در مراسم برگزاری انتخابات این اتاق تاکید کرد که زنان در طول حدود دو دهه گذشته نقش اساسی در رشد تجارت، صنعت و سرمایه گذاری در کشور داشتند. وزیر صنعت و تجارت با اشاره به حمایت این وزارت از فعالیت های تجارتی، صنعتی و سرمایه گذاری بانوان تاکید کرد که تمام سهولت ها برای بانوان مهیا شده و پس از این زنان صنعتکار و تجارت پیشه نقش اساسی در نمایشگاه های داخلی و بین المللی خواهند داشت.

آقای غوریانی در بخش دیگری از سخنانش گفت که وزارت صنعت و تجارت در عرصۀ حمایت از زنان متشبث، مرکز مشوره دهی تجارتی را ایجاد نموده که در آن طرح (اتاق فکر زنان و طرح حمایت از تشبثات کوچکتر، کوچک و متوسط) نیز شامل می باشد.

این وزارت برای زنان متشبث شرایط ویژه و خاص را جهت اخذ زمین در پارک های صنعتی در نظر گرفته است. در سکتور سنگ های قیمتی، مشکلات زنان متشبث شناسایی شده و برای رفع این مشکلات با ادارۀ USAID هماهنگی صورت گرفته تا در بخش های دیزاین و پالشینگ سنگ های قیمتی از طریق این وزارت برنامه های آموزشی را برگزار نماید.

در این نشست افسانه رحیمی؛ رئیس هیئت عامل اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان از حمایت های وزارت صنعت و تجارت از فعالیت های بانوان تجارت پیشه و صنعت کار در کشور قدر دانی کرد.

همچنان پیام ویدیوی جلالتمآب محترمه بی بی گل « رولاغنی»  بانوی اول کشور نیز پخش شد که در آن از حمایت های جدی حکومت از فعالیت زنان تجارت پیشه و صنعت کار یاد کرد.

قابل ذکر است که انتخابات اضطراری هیئت مدیرۀ اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان براساس تصمیم شورای عالی نمایندگان این اتاق و پس از استعفاء ۸ تن از اعضای هیئت مدیره آن با همکاری وزارت صنعت و تجارت و کمیسیون مستقل انتخابات به منظور گزینش ۸ عضو جدید هیئت مدیره در فضای کاملاً شفاف و دموکراتیک برگزار گردید.

در انتخابات اتاق متذکره، حسینا بیژن ضعیفی، مرضیه پناهی، حسینه ایماق، صدیقه مشتاق، حمیرا کهزاد، زهرا رضایی، نیلاب سادات با اخذ بیشترین آرا موفق به راه یابی در هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان گردیدند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۲۱:۱۲
Background image

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئتی از افغانستان افتتاح شد

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئت رسمی امارت اسلامی و سکتورخصوصی افغانستان، امروز سه‌شنبه، ۲ اسد سال‌روان در شهر کنمینگ آن کشور افتتاح گردید.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۶:۱۲
Background image

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی به تولید انرژِی برق در افغانستان

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور چین در دفتر کاری شان دیدار نمود.

BACK TO NEWS