آمادگی پیرامون اشتراک سکتورخصوصی افغانستان در نمایشگاه ترکمنستان

anwar_admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ - ۹:۳۲
آمادگی پیرامون اشتراک سکتورخصوصی افغانستان در نمایشگاه ترکمنستان

شنبه ۲۹ رجب المرجب ۱۴۴۵ / ۲۱ دلو ۱۴۰۲

جلسه که تحت ریاست محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دایر گردید، پیرامون اشتراک اعضای سکتورخصوصی افغانستان در نمایشگاه کشور جمهوری ترکمنستان بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

 محترم الحاج عزیزی با تأکید به توازون بیلانس تجارتی و پیداکردن بازارهای جدید به کالاهای صادراتی کشور، سکتورخصوصی را ستون فقرات افغانستان دانسته، گفت: مردم افغانستان ظرفیت و توانایی زیادی در عرصه تجارت دارد و تلاش گردد که با طر‌ح برنامه‌های موثر در این نمایشگاه اشتراک نمایم و جمهوری ترکمنستان هم علاقه‌مند کالاهای صادراتی افغانستان می‌باشد.

در این نشست اشتراک‌کنندگان که به شکل حضوری و آنلاین حضور داشتند؛ در رابطه به نمایشگاه کشور جمهوری ترکمنستان پیشنهادات و دیدگاه شان شریک نموده، علاقه‌مندی شان اظهار داشتند.

در اخیر این نشست جهت آمادگی بیشتر برای اشتراک افغانستان در نمایشگاه جمهوری ترکمنستان؛ کمیته تخنیکی مشترک از سکتورهای مختلف تولیدی کشور تشکیل گردید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۲۱:۱۲
Background image

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئتی از افغانستان افتتاح شد

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئت رسمی امارت اسلامی و سکتورخصوصی افغانستان، امروز سه‌شنبه، ۲ اسد سال‌روان در شهر کنمینگ آن کشور افتتاح گردید.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۶:۱۲
Background image

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی به تولید انرژِی برق در افغانستان

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور چین در دفتر کاری شان دیدار نمود.

BACK TO NEWS