افتتاح نمایشگاه ملی تولیدی،  صنعتی و ساختمانی 

reza_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۶/۲۲ - ۱۲:۵۴
افتتاح نمایشگاه ملی تولیدی،  صنعتی و ساختمانی 

دوشنبه مورخ 15صفرالمظفر 1444/21سنبله 1401

نمایشگاه ملی تولیدی صنعتی و ساختمانی به ابتکار وزارت صنعت وتجارت و با هم آهنگی سکتور خصوصی با اشتراک هئیت رهبری این وزارت و معاونین وزارت های اطلاعات وفرهنگ مهاجرین و عودت کننده گان و هئیت رهبری سکتور خصوصی برگزار گردید.

نخست رئیس عمومی تجارت بین الملل به اشتراک کننده گان این همایش خوش آمدید گفته در مورد ضرورت و اهمیت تاریخی نمایشگاه معلومات مفصل ارائه نمود.

متعاقباً خان جان الکوزی به نماینده گی اتاق های تجارت وسرمایه گذاری افغانستان در مورد اهمیت تاریخی نمایشگاها و اهمیت آن در بخش بازاریابی صحبت نموده افزود با روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان بخش بزرگ از مشکلات تاجران و سرمایه گذاران کشور بخصوص در بخش تامین امنیت و فساد حل گردیده  ولی با مشکلات دیگر از جمله مشکلات مالیاتی و مشکل دمپینگ که کشور های همسایه همیش در زمان جمع آوری محصولات برای ما مشکل ایجاد مینمایند روبرو هستیم  باید هر چی زود تر حل گردد.

 آقای الکوزی در پایان سخنان  پیشنهاد نمود تا یک نمایشگاه دایمی بخاطر تقویت هرچی بیشتر تولیدات داخلی و بازار یابی  برای آن در چوکات وزارت صنعت وتجارت ایجاد گردد.

سپس نماینده گان اتحادیه های قالین، نماینده گان فابریکات تولید و ذوب آهن، وبرخی از نماینده گان سکتور خصوصی صحبت نموده گذارش فعالیت ها مشکلات و چالش های موجود را با رهبری وزارت صنعت و تجارت شریک نمودند.

در اخیر محترم الحاج نورالدین عزیزی وزیر صنعت وتجارت کشور در مورد برگرازی نمایشگاها در داخل و خارج کشور معلومات ارائه نموده  صنعت کاران و تولید کننده گان را برای اشتراک در نمایشگاهای داخلی و بین المللی درآینده نزدیک به کشورهای  چین و دوحه دعوت نمود.

وزیر صنعت و تجارت کشور ضمن اعلام حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی، صنعت کاران، سرمایه گذاران، و تاجران کشور، نمایشگاه ملی تولیدی، صنعتی و ساختمانی را بطور رسمی افتتاح نموده و با هیت همراه شان از آن دیدار نمودند.  

 

قابل یاد آوری است که نمایشگاه مذکور در ساحه چمن حضوری، کابل ننداری به مدت چهار روز در ( 190 ) غرفه که شامل تولیدات مختلف داخلی میباشد به هدف نمایش برای هموطنان عزیز برگزار گردیده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۳
Background image

علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در تولید سولر و انرژی برق

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با آقای شییه، یک تن از سرمایه‌گذاران کشور چین دیدار نمود.

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۰
Background image

نمایشگاه گنجینه بامیان اختتام یافت

نمایشگاه که در ولایت بامیان، تحت عنوان گنجینه بامیان در آن ولایت با حضور مقامات امارت اسلامی و اعضای سکتورخصوصی افتتاح گردیده بود، روزگذشته مورخ 5اسد سال‌روان اختتام یافت.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

BACK TO NEWS