برگزاری نمایشگاه‌ی افغان‌بازار در چین

reza_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۸ - ۹:۴
برگزاری نمایشگاه‌ی افغان‌بازار در چین

یک‌شنبه ۶ سرطان ۱۴۰۰

وزارت صنعت و تجارت در شهر بیجنگ جمهوری خلق چین با همکاری سفارت جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت افتتاح اتاق فرهنگ افغانستان در شهر بیجنگ؛ نمایشگاه‌ی یک‌روزه‌ی محصولات صادراتی کشور را برگزار کرد.

این نمایشگاه که تحت عنوان افغان‌بازار برگزار شده بود، در آن شماری از شرکت‌های صادرکننده‌ی محصولات تولیدی افغانستان از قبیل قالین، گلیم, زعفران و محصولات زینتی  (لاجورد، جواهرات و صنایع‌دستی) را به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه مورد استقبال گرم و بی‌پیشینه‌ی صدها بازدیدکننده قرار گرفت که بازدیدکنندگان این نمایشگاه مقامات چینایی، سفرا، دیپلمات‌های کشورهای خارجی مقیم بیجنگ، نمایندگان اتاق‌های تجارت و اتحادیه‌های تجاری چین، تاجران چینایی و تعدادکثیر شهروندان بیجنگ بودند که تعدادشان به بیش از ۸۰۰تن می‌رسید.

این نمایشگاه فُرصت خوبی را برای معرفی و بازاریابی کالای صادراتی افغانستان به صادرکنندگان کشور فراهم نموده و زمینه‌ساز تبادل معاملات تجاری میان تجار دوکشور گردید.

وزارت صنعت و تجارت به هدف معرفی و بازاریابی به محصولات تولیدی کشور؛ در سال‌جاری نمایشگاه‌های را در کشورهای منطقه و جهان برگزار می‌نماید و همچنین این وزارت در حال گفت‌وگو با مقامات وزارت‌های تجارت کشورهای منطقه و جهان برای ایجاد مکان‌های مشخص تحت نام افغان‌بازار برای محصولات تولیدی کشور می‌باشد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۲۱:۱۲
Background image

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئتی از افغانستان افتتاح شد

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئت رسمی امارت اسلامی و سکتورخصوصی افغانستان، امروز سه‌شنبه، ۲ اسد سال‌روان در شهر کنمینگ آن کشور افتتاح گردید.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۶:۱۲
Background image

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی به تولید انرژِی برق در افغانستان

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور چین در دفتر کاری شان دیدار نمود.

BACK TO NEWS