برگشت وزیر صنعت و تجارت از کشور فدراتیف روسیه

reza_admin
یکشنبه ۱۴۰۱/۶/۶ - ۱۲:۱۹
برگشت وزیر صنعت و تجارت از کشور فدراتیف روسیه

جمعه مورخ ۲۸محرم ۱۴۴۴ / ۴سنبله ۱۴۰۱

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت پس از یک سفررسمی به کشور فدراتیف روسیه، صبح امروز به کشور بازگشت.

وزیر صنعت و تجارت و هیئت همراه‌شان، در مسکو با مقامات آن کشور روی تقویت روابط‌تجاری متقابل و تشویق سرمایگذاران روس به سرمایگذاری در افغانستان گفتگو نموده است.

هیئت افغانستان در مورد خریداری موادنفتی با مسئولین آن کشور و همچنان با رئیس جمهور تاتارستان بحث مفصل نموده به موافقت‌های خوبی نیز دست یافته اند.

محترم الحاج نورالدین عزیزی طی صحبتی در میدان هوایی کابل گفت که الحمد الله با جانب کشور فدراتیف روسیه و جمهوری تاتارستان بحث‌های مفید و مثمری داشتیم. خوشبختانه ضمن استقبال گرم از هیئت افغانستان، در رابطه به تعیین نرخ موادنفتی به توافقاتی دست یافتیم که با توجه به افزایش جهانی قیمت نفت دور از انتظار بود. الحمدالله جانب مقابل به خواست و میل هیئت افغانستان در قسمت نرخهای موادنفتی موافقه نمودند.

آقای الحاج عزیز اضافه نمود که اکنون همکاران تخنیکی ما همچنان در روسیه بسر میبرند، آنان روی جزئیات موافقتنامه بحث‌های تخنیکی شان را خواهند داشت.

وزیر صنعت و تجارت همچنان اشاره نمود که روسیه کشور بزرگ در منطقه است، روابط‌تجارتی و اقتصادی ما انکار ناپذیر است. روی صادرات افغانستان به روسیه نیز بحث‌های خوبی داشتیم، قرار است در زمینه‌ی ایجاد یک مرکزتجارتی در ولایات شمالی کشور نیز بحث نماییم تا ازین طریق بتوانیم اقلام صادراتی خویش را به صورت آسان به روسیه صادر نماییم.

محترم الحاج نورالدین عزیزی عملی شدن این توافقات را گام مهم در عرصه تحکیم روابط دوکشور و همچنان مدیریت قیمت‌ها در داخل کشور مهم دانسته، گفت که بعد از مسئله قراردادهای نفتی، روی مسئله تامین موادخوراکی بحث نمودیم و همچنان در نظر داریم تا روی این بخش پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۳
Background image

علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در تولید سولر و انرژی برق

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با آقای شییه، یک تن از سرمایه‌گذاران کشور چین دیدار نمود.

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۰
Background image

نمایشگاه گنجینه بامیان اختتام یافت

نمایشگاه که در ولایت بامیان، تحت عنوان گنجینه بامیان در آن ولایت با حضور مقامات امارت اسلامی و اعضای سکتورخصوصی افتتاح گردیده بود، روزگذشته مورخ 5اسد سال‌روان اختتام یافت.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

BACK TO NEWS