نخستین جلسه پیرامون جستجوی راه بدیل برای تجارت کشور دایر گردید

anwar_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۳:۵۴
نخستین جلسه پیرامون جستجوی راه بدیل برای تجارت کشور دایر گردید

یکشنبه ۲۸ رمضانالمبارک ۱۴۴۵ / ۱۹ حمل ۱۴۰۳

نخستین جلسه کمیته تعرفه تحت ریاست محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با حضور محترم مولوی قدرت‌الله جمال‌، معین امور صنعت و تجارت این وزارت و اعضای محترم این کمیته، براساس هدایت نشست اختصاصی کمیسیون محترم اقتصادی کشور که رهبری وزارت صنعت و تجارت را موظف نموده است تا با اعضای محترم کمیته تعرفه پیرامون جستجوی راه بدیل برای تجارت کشور کار نماید، دایر گردید.

در این جلسه آقای الحاج عزیزی با تأکید به آوردن سهولت جهت رشد صنعت و رونق تجارت کشور، گفت جستجوی راه بدیل برای تجارت افغانستان، مسدود کردن سایر راه‌ها و بنادر نیست، بلکه ما در تلاش آوردن سهولت بیشتر برای سکتورخصوصی استیم و امارت اسلامی افغانستان در فعالیت‌ها و روابط اقتصادی خود با کشورها؛ فقط رضایی خداوند (ج) و منافع مردم خویش را در نظر دارد.

در ادامه این جلسه اعضای محترم کمیته تعرفه دیدگاه و نظریات شان را پیرامون موضوع متذکره بیان نموده، آمادگی شان را برای همکاری و تطبیق فیصله کمیسیون محترم اقتصادی کشور اعلام داشتند.

در اخیر این جلسه با استماع صحبت‌های اعضای محترم کمیته تعرفه تصمیم گرفته شد؛ اداراتی که عضویت کمیته متذکره را دارند، نماینده اختصاصی و تخنیکی خویش را جهت عملی نمودن بندهای موضوع نخست، مصوبه شماره 11 سال 1445 هـ ق که در نشست اختصاصی فیصله گردیده، به این وزارت معرفی نمایند.

قابل یادآوری است که موضوع نخست این مصوبه 10بند داشته و در آن روی مثمریت و استفاده بهتر از بندر چابهار تآکید صورت گرفته است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون وزیراعظم فدراتیف روسیه ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هئیت همراه شان با آقای الیکسی اوورچوک، معاون وزیر اعظم روسیه در امور همکاری های بین‌المللی

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۲
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با سفیر جمهوری ایران مقیم مسکو در حاشیه فورم کازان دیدار و ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم کاظم جلالی، سفیر ایران مقیم مسکو، محترم داود میرزاخانی، سرکنسول ایران مقیم کازان و شماری از شرکت های اشتراک کننده ی ایرانی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
Background image

دیدار با شرکتهای بزرگ تاتارستان و روسیه

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در جریان بازدید از نمایشگاه تجارتی فورم کازان با شماری از مسئولین شرکت‌های بزرگ تاتارستان و روسیه از جمله شرکت کا-آر گروپ (KR Group)  تولید کننده وسایل برق

BACK TO NEWS