نشست فرصت‌های سرمایگذاری و افتتاح نمایشگاه ملی اوزبیکستان

reza_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۸/۱۰ - ۸:۴۴
نشست فرصت‌های سرمایگذاری و افتتاح نمایشگاه ملی اوزبیکستان

دوشنبه مورخ 14ربیع‌الثانی 1445 / 8عقرب 1402

نشست فرصت‌های سرمایگذاری افغانستان-اوزبیکستان با هیئت جمهوری اوزبیکستان  و سکتورخصوصی دوکشور در کابل برگزار و دو جانب روی توسعه تجارت، ترانزیت و تحکیم روابط اقتصادی بین دو کشور نظریات شان را بیان نمود.

محترم الحاج نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت با بیان خوش‌آمدید به هیئت جمهوری اوزبیکستان به سرپرستی جمشید خواجه‌یف معاون نخست وزیر آن کشور و حضور پنج تن از وزراء و روئسای ادارات مستقل  را یک هیئت بزرگ خوانده و اوزبیکستان را به همسایه خوب عنوان نمود.

سرپرست وزارت با تاکید به زراعتی بودن و صنعتی بودن افغانستان و داشتن معادن مختلف، بیان داشت: در مورد صدور ویزه به تاجران و رانندگان، رساندن دادوستد دوکشور به ۳ملیارد دالر و ۲۴ساعته شدن بندر حیرتان از آغاز ماه نوامبر به توافق رسدیم.

آقای الحاج عزیزی آمادگی افغانستان را به واردات کودکیمیایی، گندم، شمش‌آهن، تکنالوژی و ماشین‌آلات زراعتی از جمهوری اوزبیکستان اعلام نموده و در مورد بازار مشترک گفت: هیئت دوطرف روی پیشرفت آن کار نماید.

آقای جمشید خواجه‌یف معاون نخست وزیر جمهوری اوزبیکستان، افغانستان را همسایه خوب و مردم این کشور را برادران‌اش خطاب نموده، اظهار داشت: به هر اندازه که افغانستان رشد کند، اوزبیکستان رشد می‌کند و صلح و ثبات در افغانستان؛ صلح و ثبات در اوزبیکستان است.

معاون نخست وزیر اوزبیکستان گفت: در ترکیب هیئت وزیران انرژی، معادن و جیولوژی، زراعت و ذخیر ذخایر آب و مسئولین تصدی‌ها حضور دارند و آماده همکاری در بخش‌های مختلف و شریک‌سازی تجربیات شان می‌باشند.

قابل یادآوری است که درپایان مجلس، نمایشگاه ملی اوزبیکستان نیز افتتاح شد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۳
Background image

علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در تولید سولر و انرژی برق

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با آقای شییه، یک تن از سرمایه‌گذاران کشور چین دیدار نمود.

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۰
Background image

نمایشگاه گنجینه بامیان اختتام یافت

نمایشگاه که در ولایت بامیان، تحت عنوان گنجینه بامیان در آن ولایت با حضور مقامات امارت اسلامی و اعضای سکتورخصوصی افتتاح گردیده بود، روزگذشته مورخ 5اسد سال‌روان اختتام یافت.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

BACK TO NEWS