دیدار وزیر صنعت وتجارت با سفیر و نماینده ی فوق العاده ی افغانستان در جمهوری هندوستان

reza_admin
شنبه ۱۴۰۰/۳/۲۲ - ۸:۲۰
دیدار وزیر صنعت وتجارت با سفیر و نماینده ی فوق العاده ی افغانستان در جمهوری هندوستان

پنج‌شنبه ۲۰ جوزا ۱۴۰۰

نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت با محترم فرید ماموندزی سفیر و نماینده ی فوق العاده ی جمهوری اسلامی افغانستان در دهلی جدید هندوستان در دفتر کارش دیدار و روی فرصت های گسترش روابط تجارتی افغانستان- هندوستان و سرمایه گذاری تاجران افغان-هند در سکتورهای مختلف در دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

فرید ماموندزی سفیر و نماینده ی فوق العاده ی جمهوری اسلامی افغانستان در دهلی جدید گفت که فرصت های فراوانی فرا راه سرمایه گذاران افغان در هند و همچنین فرا راه سرمایه گذاران هندوستانی به سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد.

آقای ماموندزی همچنین افزود که سفارت افغانستان در هندوستان تلاش می کند تا سرمایه گذاران هندوستانی را به سرمایه گذاری در سکتورهای مختلف در افغانستان تشویق نمایند ودر این راستا همکاری وزارت صنعت و تجارت کلیدی است.

نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت ضمن استقبال از تلاش های سفارت و نمایندگی فوق العاده ی جمهوری اسلامی افغانستان در هندوستان در راستای تشویق سرمایه گذاری هندوستان به سرمایه گذاری در افغانستان گفت که این وزارت آماده ی هر نوع همکاری با سفارت کشور در هند می باشد.

آقای غوریانی همچنین افزود که وزارت صنعت و تجارت معلومات مکمل را در مورد فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان تهیه کرده و یک نسخه ی آنرا به هدف ارایه به سرمایه گذاران هندوستانی و آشنایی آنان با فرصت ها و تسهیلات سرمایه گذاری در افغانستان در اختیار سفارت کشور در دهلی جدید قرار می دهد.

جمهوری هندوستان در آسیایی جنوبی یکی از شرکای مهم اقتصادی- تجارتی افغانستان در منطقه به شمار می رود و این روابط تجارتی و سرمایه گذاری مشترک تاجران افغان- هند به سرمایه گذاری در سکتورهای مختلف از جایگاه ویژه برای وزارت صنعت و تجارت برخوردار می باشد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۲۵
Background image

به کالاهای صادرات کشورباید بازاریابی صورت گیرد

محترم حافظ محمدیعقوب جاوید، رئیس امورهماهنگی اتشه‌های وزارت صنعت و تجارت در حضور محترم احسان‌الله فطرت، رئیس امورصادرات این وزارت با اتشه‌های تجاری به صورت آنلاین گفتگو نمود

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۵۹
Background image

نمایشگاه عالیست افغانیست خاتمه یافت

نمایشگاه عالیست افغانیست که به هدف رشد و بازاریابی برای تولیدات داخلی، ترویج صنعت ملی، آگاهی مردم از فرآورده‌های داخلی و صنایع‌دستی در ولایت پروان دایر گردیده بود، روزگذشته با حضور. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۱۵
Background image

ترجمه و تفسیر سوره‌های شریف نور و احزاب قرآن کریم خاتمه یافت

وزارت صنعت و تجارت بخاطر ماه نزول قرآن مجید، استفاده مفید از این ماه، بلندبردن آگاهی قرآنی بیشتر کارمندان این وزارت و ساختن فضای قرآنی در وزارت؛ برنامه ترجمه و تفسیر سوره‌های شریف نور و. . .

BACK TO NEWS