آغاز پروسه‌ی نهال‌شانی در پارک صنعتی پلچرخی کابل

yonus_shafaq
دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۹ - ۸:۴۱
آغاز پروسه‌ی نهال‌شانی در پارک صنعتی پلچرخی کابل

چهارشنبه ۲۷ حوت ۱۳۹۹

پروسه‌ی نهال‌شانی در پارک صنعتی پلچرخی با حضور نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت، شیرباز کمین‌زاده رئیس عمومی اتاق صنایع و معادن، صنعت‌کاران و کارخانه‌داران این پارک به منظور سرسبزی ساحه پارک متذکره آغاز شد.

وزیر صنعت و تجارت در آغاز این پروسه‌ گفت که سرسبزی، جلوگیری از آلودگی‌ها و حفاظت از محیط‌زیست مسئولیت شهروندی همه می‌باشد.

آقای غوریانی افزود که سکتورخصوصی و به خصوص کارخانه‌داران مسئولیت دارند که در ساحه سبز کارخانه‌های‌شان، نهال غرس نمایند.

وزارت صنعت و تجارت با همکاری سکتورخصوصی به منظور سرسبزی، جلوگیری از آلودگی هوا و حفاظت از محیط‌زیست؛ بیش از ۲۵هزار نهال را در پارک‌های صنعتی کشور غرس می‌کند که کار عملی آن با غرس نهال در پارک صنعتی پلچرخی آغاز گردید.

در همین راستا، چندی قبل شاه‌زمان میوندی رئیس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست در دیداری با نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت خواهان همکاری این وزارت و سکتورخصوصی در غرس نهال به منظور حفاظت از محیط‌زیست گردیده بود.

آقای غوریانی در آن دیدار وعده کرده بود که این وزارت با همکاری سکتورخصوصی، در ساحات سبز پارک‌های صنعتی و کارخانه‌های صنعتی - تولیدی در پارک‌ها؛ بیش از ۲۵هزار نهال را غرس می‌نمایند.

در آغاز همین هفته پروسه‌ی نهال‌شانی در صحن وزارت و دفاتر ولایتی این وزارت در ولایات نیز آغاز گردیده بود.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۳
Background image

علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در تولید سولر و انرژی برق

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با آقای شییه، یک تن از سرمایه‌گذاران کشور چین دیدار نمود.

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۰
Background image

نمایشگاه گنجینه بامیان اختتام یافت

نمایشگاه که در ولایت بامیان، تحت عنوان گنجینه بامیان در آن ولایت با حضور مقامات امارت اسلامی و اعضای سکتورخصوصی افتتاح گردیده بود، روزگذشته مورخ 5اسد سال‌روان اختتام یافت.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

BACK TO NEWS