انتقال پول از طریق حواله‌ی ارزی و تسهیل در روند خریداری مواداولیه

reza_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۷/۷ - ۱۱:۴۰
انتقال پول از طریق حواله‌ی ارزی  و تسهیل در روند خریداری مواداولیه

مطابق فیصله  کابینه‌ی ا.ا.ا به تعقیب جلسه‌ای که در د افغانستان بانک دایر گردیده بود؛ جلسه‌ای تحت ریاست محترم عبدالسلام حنفی معاون رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان با اشتراک وزرای صنعت و تجارت، اقتصاد، رئیس و معاون د افغانستان بانک، معینان وزارت مالیه، نماینده های سکتور خصوصی و مسئولین مربوطه به منظور انتقال پول از طریق (TT)  و سهولت‌های تورید اجناس مهم در افغانستان در خیبر هال وزارت مالیه دایر گردید.

رئیس د افغانستان بانک طرح و لیست ابتدایی مواد اولیه و طبی مورد نیاز را ارایه و خاطر نشان کرد که سهولت‌های لازم مهیا گردد.

در این جلسه فیصله شد تا این لیست با سکتور خصوصی مخصوصاً اتاق صنایع و معادن افغانستان شریک و علاوه بر آماده‌کردن موادخام فابریکه‌های داخلی، مواد لازمه‌ی ابتدایی نیز در این لیست اضافه شود تا مشکل کم‌بود موادخوراکی و طبی در کشور رفع گردیده و از بلند رفتن قیمت‌ها جلوگیری صورت گیرد و هم‌چنان فیصله شد که د افغانستان بانک و ادارات ذیدخل تلاش نمایند تا مشکلات بانک‌ها به تدریج مرفوع و از فابریکات داخلی حمایت و تقویت و قیمت مواداولیه کنترول شود.

در ادامه با استماع یک سلسله مشکلات و چالش‌ها در مورد بندرحیرتان، مشکلات تمدید ویزه ی کارگران ماهر خارجی،  مسئولین وزارت مالیه تعهد کردند تا مشکلات متذکره را به طور عاجل حل نموده و برای تمدید ویزه‌ی کارگران تخنیکی خارجی از طریق وزارت امور خارجه و فراهم آوری تسهیلات برای افزایش صادرات افغانستان تدابیر و سهولت‌های لازم اتخاذ گردد.

در اخیر محترم عبدالسلام حنفی معاون رئیس الوزرای ا.ا.ا به نمایندگان سکتورخصوصی، تجار و مالکان فابریکه‌ها اطمینان سپرد که به همه مشکلات آنها رسیدگی می‌شود و برای حل‌ مشکلات تدابیر لازم گرفته شده است. وی اضافه کرد که بخاطر چرخش امور اقتصادی کشور و ایجاد فُرصت‌های کاری بهتر با کشورهای مربوطه گفت‌وگو جریان دارد تا پروژه‌های بزرگ بین‌الدولتی (تاپی و کاسا 1000) آغاز شود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۲۵
Background image

به کالاهای صادرات کشورباید بازاریابی صورت گیرد

محترم حافظ محمدیعقوب جاوید، رئیس امورهماهنگی اتشه‌های وزارت صنعت و تجارت در حضور محترم احسان‌الله فطرت، رئیس امورصادرات این وزارت با اتشه‌های تجاری به صورت آنلاین گفتگو نمود

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۵۹
Background image

نمایشگاه عالیست افغانیست خاتمه یافت

نمایشگاه عالیست افغانیست که به هدف رشد و بازاریابی برای تولیدات داخلی، ترویج صنعت ملی، آگاهی مردم از فرآورده‌های داخلی و صنایع‌دستی در ولایت پروان دایر گردیده بود، روزگذشته با حضور. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۱۵
Background image

ترجمه و تفسیر سوره‌های شریف نور و احزاب قرآن کریم خاتمه یافت

وزارت صنعت و تجارت بخاطر ماه نزول قرآن مجید، استفاده مفید از این ماه، بلندبردن آگاهی قرآنی بیشتر کارمندان این وزارت و ساختن فضای قرآنی در وزارت؛ برنامه ترجمه و تفسیر سوره‌های شریف نور و. . .

BACK TO NEWS