امضای تفاهم‌نامه‌ی انتقال اسنادملکیت پارک صنعتی دهنه‌ی بنگی ولایت تخار

reza_admin
شنبه ۱۴۰۰/۴/۱۹ - ۱۰:۰
امضای تفاهم‌نامه‌ی انتقال اسنادملکیت پارک صنعتی دهنه‌ی بنگی ولایت تخار

پنج‌شنبه ۱۷ سرطان ۱۴۰۰

تفاهم‌نامه‌ی انتقال اسنادملکیت پارک صنعتی دهنه‌ی بنگی ولایت تخار میان سیدمحسن سادات رئیس عمومی ریاست پارک‌های صنعتی و امورصنایع وزارت صنعت و تجارت و عبدالسلام کوهستانی رئیس تنظیم و توزیع‌زمین وزارت شهرسازی و اراضی به امضا رسید.

پارک صنعتی دهنه‌ی بنگی در مساحت دوصد جریب زمین در ساحه‌ی دهنه‌ی بنگی ولایت تخار موقعیت دارد و اسناد آن براساس این تفاهم‌نامه به وزارت صنعت و تجارت انتقال و مسئولیت ساخت زیربناهای آن به این وزارت واگذار گردید.

وزارت صنعت و تجارت به هدف حمایت صنعت‌کاران و سرمایه‌گذاران در کشور، هم اکنون ۱۱پارک صنعتی فعال در ولایت‌های کابل، قندهار، بلخ، هرات، ننگرهار و پروان دارد که کارخانه‌های صنعتی – تولیدی در آن مصروف فعالیت می‌باشد و همچنین این وزارت، ساخت ۱۲پارک صنعتی در ۱۱ولایت که بخش عمده‌ی کارهای آن که شامل زیرساخت‌های این پارک‌ها می‌باشد را در سال‌جاری آغاز کرده است.

وزارت صنعت و تجارت به منظور توسعه‌ی روند صنعتی‌شدن کشور، ۱۱پارک صنعتی را در ۱۱ولایت کشور برنامه‌ریزی کرده که کار روی تثبت‌زمین، انتقال‌ملکیت، نقشه‌برداری و برنامه‌ریزی برای زیرساخت آنان جریان دارد.

این وزارت در چارچوب برنامه‌ی صدروز صدمژده به مناسبت هفته‌ی صنعت پروژه‌های زیرساخت ۵پارک صنعتی را که شامل سرک، دیواراحاطوی، برج‌های امنیتی و دروازه‌های ورودی می‌باشد، آغاز کرده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۲۱:۱۲
Background image

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئتی از افغانستان افتتاح شد

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئت رسمی امارت اسلامی و سکتورخصوصی افغانستان، امروز سه‌شنبه، ۲ اسد سال‌روان در شهر کنمینگ آن کشور افتتاح گردید.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۶:۱۲
Background image

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی به تولید انرژِی برق در افغانستان

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور چین در دفتر کاری شان دیدار نمود.

BACK TO NEWS