کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق افتتاح شد

anwar_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۵:۵۸
کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق افتتاح شد

پنجشنبه ۱۶ شوال المکرم ۱۴۴۵ / ۶ ثور ۱۴۰۳

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق با حضور محترم ملا عبدالغنی بردار، معاون اقتصادی و مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر جمهوری قزاقستان و هیئت همراه شان، آقای چاکی اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان، محترم امیرخان متقی، سرپرست وزارت امورخارجه، خانم روزا اتونباییفا، رئیس یوناما در افغانستان، محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، محترم مولوی قدرت‌الله جمال، معین امور صنعت و تجارت این وزارت، محترم مولوی احمدجان بلال، رئیس هیئت مدیره شرکت‌های دولتی و سایر مسئولین امارت اسلامی و سکتورخصوصی دوکشور افتتاح گردید.

در کنفرانس تواصل تجارتی افغان - قزاق مسئولین امارت اسلامی افغانستان در بخش مربوطه شان صحبت نموده و با تاکید به تامین امنیت سراسری در افغانستان از سرمایه‌گذاران خواستند که در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.

آقای ملا برادر این برگزار نمایشگاه را معرفی محصولات و تولیدات دوطرف به یکدیگر دانسته، در نتیجه نمایشگاه که در آستانه با اشتراک هیئت افغانستان برگزار گردیده بود، در بخش صنعت و تجارت یک گام مهم برداشت شد که شاهد حضور آقای معین نخست وزیر جمهوری قزاقستان و هیئت همراه شان استیم.

در ادامه مولوی عبدالکبیر اظهار داشت که در بخش‌های سیاسی و اقتصادی در مسیر درست و خوب در حرکت است با تامین امنیت سراری، زمینه سرمایه‌گداری مساعد شده است.

سپس محترم مولوی متقی با تاکید به رابطه تاریخی، سیاسی و اقتصادی دوکشور، گفت: تلاش امارت اسلامی به روابط گسترده با کشورهای منطقه می‌باشد.

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تشکری از مهمان‌نوازی جمهوری قزاقستان از هیئت افغانستان در آن کشور گفت: امارت اسلامی به منظور توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری؛ زمینه مناسب را در سکتورهای صنعت، ترانسپورت، انرژی، زراعت و معادن با پیشکش‌ امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم نموده است.

در اخیر نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دوکشور در سکتورهای مختلف در ۸۰غرفه افتتاح گردید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۱:۴۶
Background image

آغاز فعالیت شرکت تولیدی کود‌کیمیاوی فیضی رحیمی در ولایت هرات

شرکت تولید کودکیمیاوی فیضی رحیمی با حضور محترم مهاجر فراهی، معاون مقام ولایت هرات، مولوی محمدبشیر سیرت، رئیس صنعت و تجارت آن ولایت، مسئولین ادارات دولتی و تعدادی از صنعت‌کاران و تاجران. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۰
Background image

مقام رهبری وزارت صنعت و تجارت از لابراتوار شرکت میوه‌جات کندا دیدن نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با هیئت همراه در ادامه سفرشان به ولایت قندهار از لابراتوار شرکت میوه‌جات کندا دیدن نمود

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۲:۲۲
Background image

دومین جلسه هیئت‌های افغانستان و ایران پیرامون توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار برگزار گردید

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان و هیئت همراه شان با محترم سردار محمد کرمی، والی سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و نماینده‌ ویژه رئیس. . .

BACK TO NEWS