دیدار محترم مولوی قدرت‌الله جمال با صنعت‌کاران و لایات قندهار، هلمند و هرات

reza_admin
شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۸ - ۸:۵۴
روز پنج‌شنبه مورخ 4رجب‌المرجب / 6دلو 1401

روز پنج‌شنبه مورخ 4رجب‌المرجب / 6دلو 1401

محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت با محترم سخی‌احمد پیمان رئیس اتاق ولایت کابل و سرپرست اتاق صنایع و معادن افغانستان، داکتر فیض‌الحق مشکاني عضو بوردرهبری اتاق صنایع و معادن افغانستان، سید سرور آغاامانی رئیس اتاق صنایع و معادن ولایت قندهار، حاجی رحمت‌الله و صنعت‌کاران سکتورپنبه ولایات قندهار، هلمند و هرات در تالارعمومی این وزارت دیدار کرد.

در این دیدار محترم سخی‌احمد پیمان از حمایت‌های وزارت صنعت و تجارت از صنعت‌کاران تشکری نموده، در مورد صادرات بخش صنعت معلومات ارایه نمود.

در ادامه صنعت‌کاران ولایات متذکره، مشکلات‌شان را در رابطه به فوموگیشن (دواپاشی) پنبه‌ی صادراتی ولایات قندهار و هلمند در داخل و خارج کشور، توقف موترهای پنبه در مرز و رسیدن زیان‌های مالی و ضایع شدن وقت شان بیان کرده؛ خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.

سپس محترم احسان‌الله فطرت رئیس انکشاف صادرات این وزارت مطابق به هدایت محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین امور صنعت و تجارت در مورد اقدامات وزارت صنعت و تجارت معلومات ارایه نمود.

متعاقباً محترم مولوی قدرت‌الله جمال با تأکید به دخیل بودن و آگاه‌ی سکتوخصوصی از تصامیم امارت اسلامی افغانستان که در قبال آنها گرفته می‌شود، گفت که شما کارهای عملی را در فابریکه‌ها انجام می‌دهید و باید از تصامیم آگاه باشید.

آقای مولوی جمال با صحبت نمودن در مورد برنامه‌های این وزارت، وعده نمود که رهبری وزارت صنعت و تجارت با اداره مربوطه موضوع را در میان گذاشته و به زودترین فُرصت به موضوع موترهای متوقف شده‌ی پنبه در مرز رسیدگی می‌شود.

در اخیر معین امور صنعت و تجارت این وزارت  با دریافت موضوع آنها به صورت کتبی؛ یکبار دیگر به رئیس انکشاف صادرات این وزارت هدایت داد تا برای حل مشکلات آنها اقدامات بیشتر و عاجل‌تر را روی دست گیرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۸:۳۶
Background image

توافقات دوجانبه روی تسهیلات تجارتی و ترانزیتی میان افغانستان و پاکستان

مذاکرات دوجانبه میان هیئت امارت اسلامی افغانستان به سرپرستی محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری اسلامی پاکستان به سرپرستی محترم محمدخُرم آغا، معین وزارت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۳۷
Background image

هیئت وزارت صنعت و تجارت از پارک‌های صنعتی ولایت پروان بازدید نمود

محترم مولوی عبدالحمید قیام، رئیس عمومی پارک‌های صنعتی و امورصنایع، رئیس توزیع زمین پارک‌های صنعتی این وزارت و رئیس صنعت و تجارت ولایت پروان از پارک‌های صنعتی باریک‌آب

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۱۶
Background image

استماع مشکلات صنعت‌کاران ولایت هرات

محترم مولوی قدرت‌الله جمال، معین امور صنعت و تجارت این وزارت در ادامه دیدارهای شان در ولایت هرات، در شهرک صنعتی هرات با صنعت‌کاران این شهرک دیدار و ملاقات نمودند.

BACK TO NEWS