دیدار وزیر صنعت و تجارت و هیأت همراه اش با سرمایه گذاران چکی و سلواک در پراگ

reza_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۷ - ۹:۴۹
دیدار وزیر صنعت و تجارت و هیأت همراه اش با سرمایه گذاران چکی و سلواک در پراگ

چهارشنبه ۲۶ جوزا ۱۴۰۰

نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت که در رأس هیأت بلند پایه ای دولتی به منظور اشتراک در نخستین نشست مجمع تجارتی- سرمایه گذاری افغانستان- چک و سلواک به شهر پراگ جمهوری چک سفر کرده؛ در دومین روز این نشست، با سرمایه گذاران چکی و سلواکی دیدار و فرصت ها و تسهیلات سرمایه گذاری در افغانستان را با آنان شریک ساختند.

در این دیدار، نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت گفت که در افغانستان فرصت های خوبی سرمایه گذاری در سکتورهای صنعت، زراعت و معادن وجود دارد و از سرمایه گذاران چکی و سلواکی خواست که در این سکتورها سرمایه گذاری نمایند.

آقای غوریانی همچنین بیان داشت که در حدود بیست  پارک صنعتی در افغانستان فرصت های مناسب در سکتورهای مختلف زمینه سرمایه گذاری و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران خارجی فراهم است و آنان می توانند سرمایه گذاری نمایند.

در این دیدار همچنین محمدهارون چخانسوری وزیر معادن و پطرولیم، معین وزارت زراعت، آبیاری ومالداری و عطاالله نصیب رئیس واحد تسهیل سرمایه گذاری اداره امور ریاست جمهوری فرصت ها و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری در سکتورهای زراعت و معادن با سرمایه گذاران چکی و سلواکی شریک ساختند.

سرمایه گذاران چکی و سلواکی، ضمن استقبال از فرصت ها و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری در سکتورهای صنعت، معادن و زراعت در افغانستان برای سرمایه گذاران خارجی، بیان داشتند که حاضرند در این سکتورها سرمایه گذاری نمایند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۶:۴۱
Background image

ملاقات با رئیس شرکت عباس افریدی

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم عباس افریدی، رئیس شرکت عباس افریدی ملاقات نمود.

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۸:۲۰
Background image

تفاهم‌نامه همکاری با 10مؤسسه در بخش تشبثات امضا شد

وزارت صنعت و تجارت جهت حمایت از انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط با 10مؤسسه تفاهم‌نامه‌های همکاری را امضا نمود.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۲۵
Background image

به کالاهای صادرات کشورباید بازاریابی صورت گیرد

محترم حافظ محمدیعقوب جاوید، رئیس امورهماهنگی اتشه‌های وزارت صنعت و تجارت در حضور محترم احسان‌الله فطرت، رئیس امورصادرات این وزارت با اتشه‌های تجاری به صورت آنلاین گفتگو نمود

BACK TO NEWS