استماع مشکلات صنعت‌کاران

reza_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۸:۴۳
استماع مشکلات صنعت‌کاران

دوشنبه مورخ 15رجب‌المرجب 1444 / 17دلو 1401

محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت در جلسه‌ای که با محترم محمدکریم عظیمی رئیس اجرائیه‌ی اتاق صنایع و معادن کابل، محترم مطیع‌الله نسیم‌زرمتی عضو بورد مشورتی اتاق کابل و تعدادی از صنعت‌کاران در دفتر کارشان داشتند، مشکلات آنها را استماع نمود.

در این جلسه که تعدادی از روئسای این وزارت نیز حضور داشت، محترم محمدکریم عظیمی رئیس اجرائیه‌ی اتاق صنایع و معادن کابل به تشریح آجندا و مشکلات صنعت‌کاران به صورت عموم پرداخت.

در ادامه محترم مطیع‌الله نسیم‌زرمتی عضو بورد مشورتی اتاق کابل در مورد فعالیت‌های فابریکه‌ها در مکان‌های کرایی صحبت نموده و از رهبری وزارت صنعت و تجارت خواست که در زمان توزیع زمین به جواز فعال فعالیت و ماشینری فابریکه‌ها توجه صورت گیرد.

متعاقباً محترم استاد توفیل از سکتور پرؤسس تایرهای فرسوده، محترم حاجی مجیب‌الرحمن رئیس کمیته‌ی سکتورتولیدی پریفرم این اتاق و محترم خال‌محمد تاجک رئیس کمیته‌ی سکتورکاک این اتاق هر کدام مشکلات‌شان را در رابطه به کرایه کارهانه ها، قاچاق تایرهای فرسوده که دراین سکتور فابریکه‌ها از تایرهای فرسوده منحیث موادخام استفاده می‌کنند، دمپینگ یکی از کشورهای همسایه در قسمت پریفرم (قطعه‌ی شفاف که دارای سطح هم‌وار بوده و برای ساخت بطری‌های مختلف به کار می‌رود) و فابریکه‌های تولید کاک (عایق‌ تعمیرات) صبحت نمودند و همچنین صنعت‌کاران مشکلات‌شان را در رابطه به کمبود برق در پارک‌های صنعتی بیان داشته، در خواست نمودند که در قسمت غصب زمین های در اطراف پارک صنعتی جمعه‌محمد محمدی با ادارات مربوطه در قسمت انتقال زمین‌ها به وزارت صنعت و تجارت صحبت شود تا این پارک انکشاف یابد. آنها همچنین خواستار دخیل شدن نظریات‌شان در طرزالعمل توزیع زمین شدند.

محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین امور صنعت و تجارت این وزارت در رابطه به فعالیت فابریکه‌ها در جاهای کرایی و کمبود برق در پارک‌های صنعتی گفت که ما در جریان موضوعات قرار داریم و مکاتبی که ا از طریق اتاق صنایع و معادن به این وزارت مواصلت وزریده است، روی آن کار خواهیم کرد و همچنین آقای جمال در مورد کمبود برق بیان داشت که متأسفانه کشور اوزبیکستان هم در این فصل با کمبود برق رو به رو بوده که از این سبب صادرات برق آنها به مشکل مواجع شده است. وی گفت: ما جهت راه‌حل بنیادی این موضوع با سرمایه‌گذاران در تماس استیم.

معین این وزارت در مورد دمپینگ و فابریکه‌های تولید کاک اظهار داشت که در این رابطه مکتوب تان را دریافت نموده‌ایم و روی آن در کمیسیون اقتصادی کار خواهیم کرد و همچنین آقای مولوی جمال از مسوولین فابریکه‌های که از تایرهای فرسوده منحیث موادخام در فابریکه‌های شان استفاده می‌کنند، خواست که لست فابریکه‌های که در آن موقعیت و ظرفیت آن مشخص شده باشد به این وزارت شریک گردد تا در مورد آن راه‌حل اساسی سنجیده شود.

در اخیر مولوی قدرت‌الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت ضمن تأکید به بررسی انکشاف پارک صنعتی جمعه‌محمد محمدی، در مورد دخیل نمودن نظریات صنعت‌کاران در طرزالعمل توزیع زمین یادآور شد که دوتُن شان را به این وزارت معرفی نمایند و همچنین به صنعت‌کاران تعهد نمود که موضوعاتی که با سایر ادارات ربط دارد با آنها در میان خواهند گذاشت.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۵:۵۸
Background image

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق افتتاح شد

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق با حضور محترم ملا عبدالغنی بردار، معاون اقتصادی و مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، آقای سریک. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۵۵
Background image

کمک بشردوستانه جمهوری قزاقستان به افغانستان

هیئت عالی‌رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور ظهر امروز جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱۱
Background image

سفر هیئت عالی رتبه جمهوری قزاقستان به کابل

هیئت بلند رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه،  برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق و کنفرانس تواصل. . .

BACK TO NEWS