بحث روی ایجاد سردخانه‌ها در کشور

reza_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۳ - ۱۲:۱۱
بحث روی ایجاد سردخانه‌ها در کشور

سه‌شنبه مورخ 19جمادی‌الاول 1444 / 22قوس 1401

جلسه‌ای که تحت ریاست محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت با اشتراک محترم مولوی محمدزمان ناصری رئیس انکشاف و تطبیق پالیسی پارک‌های صنعتی، رهبری اتاق‌های زراعت و صنایع و معادن در رابطه به وضعیت سردخانه‌های کشور بحث و گفتگو صورت گرفت.

محترم خان محمد فروتن رئیس اتاق زراعت پیشنهادات شان را در رابطه به سردخانه‌های موجود، استفاده از تولیدات داخلی، سبساید (واپسی) برای صادرات تولیدات داخلی و ایجاد بانک زراعتی ارایه کردند.

سپس محترم رحیم‌الله سمندر معاون اجرایی اتاق صنایع و معادن؛ سردخانه‌ها را ضرورت اساسی اتاق‌های متذکره و از مشکلات بزرگ تولیدات افغانستان عنوان کرده، نظریات‌اش را در رابطه به ایجاد سردخانه‌ها، چگونگی مدیریت سردخانه‌ها، سرمایه‌گذاری از سوی دولت ویا سکتورخصوصی و سرمایه‌گذاری مشترک دولت و سکتورخصوصی شریک کرد.

محترم مولوی محمدزمان ناصری به نوبه‌شان صحبت نموده، گفت که رهبری وزارت صنعت و تجارت توجه‌ی خاص روی ایجاد سردخانه‌ها دارد.

متعاقباً محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین امور صنعت و تجارت تأکید کرد که نباید توان مان را روی رقابت با همسایه‌ها صرف نماییم، ما باید روی ظرفیت‌سازی و زیربناهای خود توجه نموده، برای سالهای طولانی اساس را بنیاد بنهیم. ما منحیث یک دولت واحد متوجه ملت، کشور و مردم مان باشیم.

تصمیم گرفته شد که یک میکانزم جامع با مشارکت ادارات ذیربط و سکتورخصوصی ترتیب گردد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۶:۴۱
Background image

ملاقات با رئیس شرکت عباس افریدی

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم عباس افریدی، رئیس شرکت عباس افریدی ملاقات نمود.

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۸:۲۰
Background image

تفاهم‌نامه همکاری با 10مؤسسه در بخش تشبثات امضا شد

وزارت صنعت و تجارت جهت حمایت از انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط با 10مؤسسه تفاهم‌نامه‌های همکاری را امضا نمود.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۲۵
Background image

به کالاهای صادرات کشورباید بازاریابی صورت گیرد

محترم حافظ محمدیعقوب جاوید، رئیس امورهماهنگی اتشه‌های وزارت صنعت و تجارت در حضور محترم احسان‌الله فطرت، رئیس امورصادرات این وزارت با اتشه‌های تجاری به صورت آنلاین گفتگو نمود

BACK TO NEWS