جریان مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات افغانستان و سخنرانی وزیر صنعت و تجارت در قزاقستان

reza_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۶/۱ - ۱۱:۴
جریان مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات افغانستان و سخنرانی وزیر صنعت و تجارت در قزاقستان

پنج‌شنبه مورخ 16محرم 1445 / 12اسد 1402

محترم الحاج عزیزی در افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در شهر آستانه از روابط و همکاری های کشور قزاقستان در عرصه های تقویت تجارت، ترانزیت، صنعت و سرمایگذاری به نیکی یاد نموده، گفت که امیدوار است که این تلاش ها منجر به همکاری های بیشتر دو جانبه و چند جانبه در منطقه گردد.

وزیر صنعت و تجارت یادآور شد که سیاست امارت اسلامی افغانستان یک سیاست مستقل، متوازن و اقتصاد محور و استوار بر همگرایی منطقوی، همکاری های اقتصادی و تجارتی می باشد.

وی اضافه نمود که وزارت صنعت و تجارت ا.ا.ا، به منظور توسعه اقتصادی و افزایش حجم تجارت و جلب و جذب سرمایگذاری ها در سکتور های مختلف صنعت، زمینه را فراهم نموده است.

وزیر صنعت و تجارت به جایگاه ژیو ایکانومیک افغانستان اشاره نموده گفت که توجه به این مهم ما را به واقعیت نزدیکتر میسازد. به باور عزیزی افغانستان دارای ظرفیت بالقوه تبدیل شدن به یک کشور صنعتی میباشد و می‌تواند به یکی از مراکز مهم صنعتی در منطقه تبدیل شود. ا.ا.ا آماده است تا تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران خارجی بخصوص از  جمهوری قزاقستان و سایر کشورهای منطقه را در داخل افغانستان فراهم سازد.

الحاج عزیزی اضافه نمود که وزارت صنعت و تجارت جهت فراهم ساختن تسهیلات به سکتورخصوصی، تخفیفات مالیاتی متعدد را در نظر گرفته است و از سرمایه گذاران محترم صمیمانه تقاضا و دعوت بعمل میاورم تا در افغانستان با اطمینان کامل سرمایه گذاری نمایند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۳
Background image

علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در تولید سولر و انرژی برق

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با آقای شییه، یک تن از سرمایه‌گذاران کشور چین دیدار نمود.

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۰
Background image

نمایشگاه گنجینه بامیان اختتام یافت

نمایشگاه که در ولایت بامیان، تحت عنوان گنجینه بامیان در آن ولایت با حضور مقامات امارت اسلامی و اعضای سکتورخصوصی افتتاح گردیده بود، روزگذشته مورخ 5اسد سال‌روان اختتام یافت.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

BACK TO NEWS