روی توسعه و تحکیم روابط تجارتی و اقتصادی میان افغانستان و ترکیه بحث صورت گرفت

anwar_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۸:۳۶
روی توسعه و تحکیم روابط تجارتی و اقتصادی میان افغانستان و ترکیه بحث صورت گرفت

چهارشنبه ۱۱ محرم الحرام ۱۴۴۶ / ۲۷ سرطان ۱۴۰۳

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان و محترم احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با اعضای محترم انجمن کارآفرینی و اخلاق تجاری جمهوری ترکیه ملاقات نمود.

در این ملاقات دوطرف ضمن تأکید به روابط حسنه دوکشور در طول تاریخ و تقویت دادوستد تجارتی، پیرامون توسعه و تحکیم روابط تجارتی و اقتصادی بحث و گفتگو کردند.

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان، این کشور را نقطه وصل کشورهای منطقه دانسته؛ در رابطه به سکتورهای که افغانستان بیشترین ظرفیت جلب و جذب سرمایه‌گذاری ودرصدی بالای موفقیت را در آن دارد، معلومات ارایه نمود.

همچنین محترم احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت اظهار داشت که ما توقع همکاری و روابط حسنه را از کشورهای اسلامی به شمول جمهوری ترکیه داریم.

قابل ذکر است که انجمن کارآفرینی و اخلاق تجاری ترکیه با ۳۵۰ عضو فعال، بزرگترین انجمن‌ تجاری آن کشور می‌باشد که در سکتورهای مختلف فعالیت دارد و هدف از سفر اعضای محترم این انجمن؛ شریک‌سازی دیدگاه آنها در بخش رشد و تقویت تجارت و اقتصاد و آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان می‌باشد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۲۱:۱۲
Background image

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئتی از افغانستان افتتاح شد

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئت رسمی امارت اسلامی و سکتورخصوصی افغانستان، امروز سه‌شنبه، ۲ اسد سال‌روان در شهر کنمینگ آن کشور افتتاح گردید.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۶:۱۲
Background image

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی به تولید انرژِی برق در افغانستان

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور چین در دفتر کاری شان دیدار نمود.

BACK TO NEWS