افتتاح همزمان شهرک صنعتی بٌست و پارک صنعتی دوراهی در ولایت هلمند

reza_admin
شنبه ۱۴۰۲/۹/۴ - ۱۵:۳۰
افتتاح همزمان شهرک صنعتی بٌست و پارک صنعتی دوراهی در ولایت هلمند

شنبه مورخ 11جمادی‌الاول 1445 / 4قوس 1402

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با اشتراک محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین این وزارت، محترم مولوی صاحب عبدالرحمن مسلم کندزی والی ولایت هلمند، روئسا و مسئولین ادارات دولتی و سکتورخصوصی و صنعت‌کاران، سرمایه‌گذاران و تاجران ولایت هلمند، در مراسم جداگانه؛ شهرک صنعتی بُست و دوراهی ولایت هلمند را افتتاح نمود.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در جریان سخنرانی شان ضمن تأکید به صنعتی شدن افغانستان، اظهار داشت: افتتاح پارک‌های صنعتی در کشور برای گذار افغانستان از اقتصاد وابسته به واردات به اقتصاد متکی به صادرات در اولویت پالیسی اقتصادی ا.ا قرار دارد.

معین امور صنعت و تجارت این وزارت  در این مراسم از توجه رهبری ا.ا به خصوص مقام معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا به رشد و توسعه‌ اقتصادی در کشور یادآوری شده، گفت: بدون توجه ویژه به صنایع، نمی‌توانیم به خودکفای اقتصادی دست یابیم.

همچنین والی ولایت هلمند نیز در این مراسم با استقبال از تشریف‌آوری سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت همراه شان، افتتاح دوپارک صنعتی جدید را در ولایت هلمند برای صنعت‌کاران، سرمایه‌گذاران و تاجران تبریک گفته و از سکتورخصوصی دعوت نمود تا با ایجاد فابریکه‌ها در این دوپارک؛ زمینه را برای اشتغال‌زایی و خودکفای اقتصادی در کشور فراهم نمایند.

محترم حاجی رحمت‌الله مسئول صنعت‌کاران ولایت هلمند و محترم حاجی یحیی پشتون رئیس هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری این ولایت صحبت نموده، افتتاح همزمان دوپارک را برای آینده‌ صنعت در ولایت هلمند به فال نیک گرفتنند.

قابل یادآوری است که شهرک صنعتی بُست در محدوده ۱۷۵جریب زمین به شهرک صنعتی بُست و پارک ملی صنعتی (دوراهی هلمند) در محدوده ۲۰۰۰هزار جریب زمین در ولایت هلمند در نظر گرفته شده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ - ۸:۵۷
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در حاشیه نشست کازان فورم با معین وزارت تجارت قرقیزستان دیدار و ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با آقای ماکیشوف چنگیز، معین وزارت تجارت قرقیزستان دیدار و ملاقات نمود

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون وزیراعظم فدراتیف روسیه ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هئیت همراه شان با آقای الیکسی اوورچوک، معاون وزیر اعظم روسیه در امور همکاری های بین‌المللی

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۲
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با سفیر جمهوری ایران مقیم مسکو در حاشیه فورم کازان دیدار و ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم کاظم جلالی، سفیر ایران مقیم مسکو، محترم داود میرزاخانی، سرکنسول ایران مقیم کازان و شماری از شرکت های اشتراک کننده ی ایرانی. . .

BACK TO NEWS