بحث روی ایجاد سردخانه‌ها در کشور

reza_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۳ - ۱۲:۱۱
بحث روی ایجاد سردخانه‌ها در کشور

سه‌شنبه مورخ 19جمادی‌الاول 1444 / 22قوس 1401

جلسه‌ای که تحت ریاست محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت با اشتراک محترم مولوی محمدزمان ناصری رئیس انکشاف و تطبیق پالیسی پارک‌های صنعتی، رهبری اتاق‌های زراعت و صنایع و معادن در رابطه به وضعیت سردخانه‌های کشور بحث و گفتگو صورت گرفت.

محترم خان محمد فروتن رئیس اتاق زراعت پیشنهادات شان را در رابطه به سردخانه‌های موجود، استفاده از تولیدات داخلی، سبساید (واپسی) برای صادرات تولیدات داخلی و ایجاد بانک زراعتی ارایه کردند.

سپس محترم رحیم‌الله سمندر معاون اجرایی اتاق صنایع و معادن؛ سردخانه‌ها را ضرورت اساسی اتاق‌های متذکره و از مشکلات بزرگ تولیدات افغانستان عنوان کرده، نظریات‌اش را در رابطه به ایجاد سردخانه‌ها، چگونگی مدیریت سردخانه‌ها، سرمایه‌گذاری از سوی دولت ویا سکتورخصوصی و سرمایه‌گذاری مشترک دولت و سکتورخصوصی شریک کرد.

محترم مولوی محمدزمان ناصری به نوبه‌شان صحبت نموده، گفت که رهبری وزارت صنعت و تجارت توجه‌ی خاص روی ایجاد سردخانه‌ها دارد.

متعاقباً محترم مولوی قدرت‌الله جمال معین امور صنعت و تجارت تأکید کرد که نباید توان مان را روی رقابت با همسایه‌ها صرف نماییم، ما باید روی ظرفیت‌سازی و زیربناهای خود توجه نموده، برای سالهای طولانی اساس را بنیاد بنهیم. ما منحیث یک دولت واحد متوجه ملت، کشور و مردم مان باشیم.

تصمیم گرفته شد که یک میکانزم جامع با مشارکت ادارات ذیربط و سکتورخصوصی ترتیب گردد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۱:۴۶
Background image

آغاز فعالیت شرکت تولیدی کود‌کیمیاوی فیضی رحیمی در ولایت هرات

شرکت تولید کودکیمیاوی فیضی رحیمی با حضور محترم مهاجر فراهی، معاون مقام ولایت هرات، مولوی محمدبشیر سیرت، رئیس صنعت و تجارت آن ولایت، مسئولین ادارات دولتی و تعدادی از صنعت‌کاران و تاجران. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۰
Background image

مقام رهبری وزارت صنعت و تجارت از لابراتوار شرکت میوه‌جات کندا دیدن نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با هیئت همراه در ادامه سفرشان به ولایت قندهار از لابراتوار شرکت میوه‌جات کندا دیدن نمود

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۲:۲۲
Background image

دومین جلسه هیئت‌های افغانستان و ایران پیرامون توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار برگزار گردید

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان و هیئت همراه شان با محترم سردار محمد کرمی، والی سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و نماینده‌ ویژه رئیس. . .

BACK TO NEWS