پیرامون پالایش و مازوت پالایش شده نفت خام قشقری بحث صورت گرفت

anwar_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۱۳:۵۳
پیرامون پالایش و مازوت پالایش شده نفت خام قشقری بحث صورت گرفت

پنجشنبه مورخ: ۲۰ رجب المرجب ۱۴۴۵ / ۱۲ دلو ۱۴۰۲

جلسه که تحت ریاست محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با اشتراک نمایندگان محترم وزارت‌های مالیه و معادن و پطرولیم، اداره نورم و استندرد و شرکت نفت و گاز افغانستان دایر گردیده بود، پیرامون نفت خام استخراج شده از حوزه قشقری و مازوت پالایشگاه‌های نفتی این حوزه بحث صورت گرفت.

آقای الحاج عزیزی با تأکید به منافع ملی کشور، اظهار داشت: از سود و عاید بدست آمده از استخراج نفت این حوزه باید سایر حوزه‌های نفتی استخراج و زیربناهای کشور ساخته شود.

در ادامه نمایندگان ادارات متذکره در رابطه به نفت استخراج شده از حوزه قشقری و مازوت بدست آمده از پالایشگاه‌های موجود نفت این حوزه بحث نموده، دیدگاه و نظریات شان را شریک کردند.

در اخیر این جلسه وزارت صنعت و تجارت موظف گردید تا در مورد مازوت جمع‌شده در ذخایر پالایشگاه‌های نفت حوزه قشقری؛ راه حل جستجو نماید و همچنین به شرکت نفت و گاز افغانستان وظیفه سپرده شد تا در رابطه به راه‌اندازی پالایشگاه جدید و معیاری که حداقل ظرفیت 8نوع تولید را داشته باشد با سرمایه‌گذاران صحبت و گفتگو نموده و نتایج گفتگوها و نشست‌های در جلسه بعدی جهت بحث بیشتر شریک گردد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۳۴
Background image

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار گردید

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های امارت اسلامی افغانستان به رهبری محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، جمهوری ترکمنستان تحت ریاست آقای چاکی اف، معاون رئیس جمهور

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۲۸
Background image

نشست دوجانبه میان افغانستان و ترکمنستان

نشست دوجانبه هیئت امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری ترکمنستان تحت ریاست آقای چاکی اف، معاون رئیس جمهور آن کشور دایر گردید

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۲۳
Background image

برگزاری نشست دوجانبه میان هیئت‌های افغانستان و قزاقستان

نشست دوجانبه میان هیئت امارت اسلامی افغانستان تحت ریاست محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری قزاقستان تحت رهبری آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر. . .

BACK TO NEWS