نشست گفتگوهای اقتصادی میان هیات اقتصادی ایران و افغانستان برگزار شد

reza_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۷/۱۸ - ۸:۳۹
نشست گفتگوهای اقتصادی میان هیات اقتصادی ایران و افغانستان برگزار شد

دوشنبه مورخ 23ربیع‌الاول 1445 / 17میزان 1402

نشست دوجانبه گفتگوهای اقتصادی میان هیات اقتصادی ایران و افغانستان امروز با اشتراک محترم مولوی قدرت الله جمال معین صنعت و تجارت، محترم حسن‌کاظمی قمی، نماینده و سفیر ایران در کابل، محترم سردار علی نظری، والی خراسان رضوی، مقامات و نمایندگان سکتورخصوصی دوکشور از طرف وزارت صنعت و تجارت در کابل برگزار شد.

محترم مولوی قدرت‌الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت که ا.ا در تلاش است تا روابط اقتصادی بیشتر با ایران داشته باشد.

محترم جمال از مقام‌های ایرانی خواستار شریک‌سازی تجارب ایران در زمینه رشد اقتصادی شده، گفت که ایران شریک تجاری بزرگ افغانستان بوده، ا.ا می‌خواهد تا در عرصه ترانزیت، اقتصاد و صنعت با ا.ا. همکار باشند. او گفت که ا.ا سهولت‌های ویژه به تاجران ایرانی به جهت سرمایگذاری فراهم خواهد کرد.

محترم حسن‌کاظمی قمی، نماینده و سفیر ایران در کابل گفت که تهران در کنار مردم افغانستان بوده، در تلاش است تا روابط دوکشور خوب‌تر شود.

محترم قمی افزود که ظرفیت‌های دوکشور در عرصه اقتصادی مشترک است و می‌توانند در زمینه‌های زراعت، صنعت و تجارت و سرمایه گذاری تعامل بیشتر داشته باشند.

آقای قمی بیان داشت که هیئت تاجران ایرانی به منظور بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تقویت تجارت میان دوکشور به افغانستان آمده، قرار است کارهای مشترک ایجاد نماید.

سفیر و نماینده ویژه ایران در این نشست گفت که مسئله فعال کردن بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم که افغانستان را به آب‌های آزاد وصل می‌کند در اولویت‌های کاری ایران است.

محترم سردار علی نظری، والی ولایت خراسان رضوی  ایران در این نشست گفت که هدف از سفر هیات تجاری ایران در افغانستان گسترش ارتباط در بخش‌های مختلف تجارت، تکنالوژی، ترانزیت، سرمایه‌گذاری و زراعت می‌باشد.

محترم نظری افزود که ولایت خراسان رضوی ایران انواع و اقسام امکانات را برای تجارت و سرمایه‌گذاری بازرگانان افغانستانی دارد.

محترم محمد یونس مومند، معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در این نشست صحبت نموده از هیئت ایران خواست تا به افغانستان یک «بسته تشویقی» را جهت سرمایگذاری در بندر چابهار ارایه کنند.

نشست با گفتگوهای سکتورخصوصی دوکشور عصر امروز خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۳
Background image

علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در تولید سولر و انرژی برق

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با آقای شییه، یک تن از سرمایه‌گذاران کشور چین دیدار نمود.

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۰
Background image

نمایشگاه گنجینه بامیان اختتام یافت

نمایشگاه که در ولایت بامیان، تحت عنوان گنجینه بامیان در آن ولایت با حضور مقامات امارت اسلامی و اعضای سکتورخصوصی افتتاح گردیده بود، روزگذشته مورخ 5اسد سال‌روان اختتام یافت.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

BACK TO NEWS