دیدار وزیر صنعت و تجارت با صنعت‌کاران سکتوربوت‌دوزی افغانستان

yonus_shafaq
شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲ - ۱۸:۲۹
دیدار وزیر صنعت و تجارت با صنعت‌کاران سکتوربوت‌دوزی افغانستان
شنبه ۲ حوت ۱۳۹۹
نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت با صنعت‌کاران سکتوربوت‌دوزی در دفتر کارش دیدار و روی فرصت‌ها و چالش‌های این سکتور بحث و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار صنعت‌کاران سکتور‌بوت‌دوزی مشکلات فراراه‌شان را در عرصه‌های واردات بوت به صورت قاچاق، عدم توجه به تولیدات داخلی، عدم حمایت از صنعت بوت‌دوزی، نبود مکان مناسب برای فابریکه‌داران بوت‌دوزی، نبود علامت پا‌پوش و عدم استفاده از بوت وطنی در قراردادهای دولتی را با رهبری وزارت صنعت و تجارت شریک کردند.
صنعت‌کاران سکتور‌بوت‌دوزی با شریک کردن مشکلات‌شان از رهبری وزارت صنعت و تجارت خواستند؛ در کنار رفع مشکلات آنان این سکتور را در زمینه‌ی رشد و انکشاف صنعت بوت در کشور همکاری نمایند.
نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت ضمن حمایت از تولیدات داخلی بخصوص صنعت بوت‌دوزی در کشور، وعده سپرد که به مشکلات فراروی این صنعت در داخل کشور رسیدگی خواهند کرد.
آقای غوریانی همچنین افزود که با نهادهای دولتی در مورد خرید و استفاده از بوت‌های تولیدی داخلی صحبت خواهند کرد.
هم اکنون ۶۵۰کارخانه‌ی بزرگ، متوسط و کوچک در سکتورتولیدبوت فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۳۰میلیون بوت سالانه تولید دارند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۸:۳۶
Background image

توافقات دوجانبه روی تسهیلات تجارتی و ترانزیتی میان افغانستان و پاکستان

مذاکرات دوجانبه میان هیئت امارت اسلامی افغانستان به سرپرستی محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری اسلامی پاکستان به سرپرستی محترم محمدخُرم آغا، معین وزارت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۳۷
Background image

هیئت وزارت صنعت و تجارت از پارک‌های صنعتی ولایت پروان بازدید نمود

محترم مولوی عبدالحمید قیام، رئیس عمومی پارک‌های صنعتی و امورصنایع، رئیس توزیع زمین پارک‌های صنعتی این وزارت و رئیس صنعت و تجارت ولایت پروان از پارک‌های صنعتی باریک‌آب

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۱۶
Background image

استماع مشکلات صنعت‌کاران ولایت هرات

محترم مولوی قدرت‌الله جمال، معین امور صنعت و تجارت این وزارت در ادامه دیدارهای شان در ولایت هرات، در شهرک صنعتی هرات با صنعت‌کاران این شهرک دیدار و ملاقات نمودند.

BACK TO NEWS