وزارت صنعت و تجارت از پنجمین سالگر عضویت افغانستان به سازمان تجارت جهانی تجلیل می کند

reza_admin
شنبه ۱۴۰۰/۵/۹ - ۱۰:۴۸
وزارت صنعت و تجارت از پنجمین سالگر عضویت افغانستان به سازمان تجارت جهانی تجلیل می کند

پنجشنبه۷ اسد ۱۴۰۰

وزارت صنعت و تجارت و سفارت و نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان تجارت جهانی از پنجمین سالگرد عضویت جمهوری اسلامی افغانستان در سازمان تجارت جهانی تجلیل می نماید.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان آخرین عضوسازمان تجارت جهانی است که پس از یک دوره ی مذاکرات طولانی برای عضویت (12 سال) در 29 جولای سال 2016 به عنوان یکصد و شصت و چهارمین کشور عضویت این سازمان را حاصل کرد.

با وجود محدودیت های ظرفیتی که افغانستان به عنوان یک کشور کمتر انکشاف یافته (LDC)، آسیب پذیر و متأثر از جنگ با آن مواجه است، این کشور توانسته است تعهد برای ادغام در سیستم تجارت چند جانبه و اقتصاد جهانی نشان دهد و به عنوان یک نمونه برای سهمگیری سایر کشورهای کمتر انکشاف یافته بدرخشد.

تجلیل از پنجمین سالگرد عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی، فرصت مناسبی را فراهم می سازد تا نتایج سالهای اول عضویت افغانستان در این سازمان انعکاس داده شود، تأثیرات و دست آوردهای مهم و مثبت الحاق به آن و چالشهای پیش رو از جمله چالشهای اخیر ناشی از همه گیری ویروس کرونا مورد بررسی قرار گیرد و تبادل نظر با اعضای این سازمان و شرکای همکار برای توسعه ی آینده، با هدف به حداکثر رساندن منافع مورد انتظار از حضور افغانستان در سازمان تجارت جهانی صورت گیرد.

شهروندان و آگاهان اقتصادی از داخل و خارج کشور که علاقمندان اشتراک در این برنامه می باشند، می توانند با استفاده از لینک ذیل ثبت نام نموده و در این نشست اشتراک نمایند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۵۵
Background image

کمک بشردوستانه جمهوری قزاقستان به افغانستان

هیئت عالی‌رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور ظهر امروز جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱۱
Background image

سفر هیئت عالی رتبه جمهوری قزاقستان به کابل

هیئت بلند رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه،  برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق و کنفرانس تواصل. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۹:۲۴
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت: از سرمایه گذاران مالیزیای می‌خواهیم تا در افغانستان سرمایه گذاری نمایند

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با نمایندگان از وزارت محترم خارجه، وزارت دفاع، وزارت داخله و نماینده دفتر نخست وزیر مالیزیا برای افغانستان به ریاست دکترخانم. . .

BACK TO NEWS