برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی

anwar_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۶:۳
برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی

یکشنبه ۱۹ شوال المکرم ۱۴۴۵/ ۹ ثور ۱۴۰۳

دومین جلسه هماهنگی بین‌الوزارتی در خصوص اجراآت صورت گرفته، پیرامون پلان عمل فعالیت‌های کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی با جمهوری اسلامی ایران به رهبری محترم مولوی قدرت‌الله جمال، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با اشتراک نمایندگان ادارات مربوطه برگزار گردید.

محترم مولوی قدرت‌الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور تبدیل شده است که مانند سایر کشورها صادرات داشته و به تعداد کثیر از تولیدات به خودکفایی و نیمه‌خودکفایی رسیده است.

در ادامه جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را ارایه کردند.

قابل یادآوری است که وزارت صنعت و تجارت ریاست کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی را به عهد داشته و معاونیت محترم اقتصادی ریاست‌الوزراء، وزارت‌های محترم امورخارجه، مالیه، ترانسپورت و هوانوردی و فواید عامه، دافغانستان بانک و اداره تخنیکی و مسلکی عضو این کمیته می‌باشد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۲۱:۱۲
Background image

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئتی از افغانستان افتتاح شد

بیست و هشتمین نمایشگاه کنمینگ کشور چین با حضور هیئت رسمی امارت اسلامی و سکتورخصوصی افغانستان، امروز سه‌شنبه، ۲ اسد سال‌روان در شهر کنمینگ آن کشور افتتاح گردید.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۶:۱۲
Background image

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی به تولید انرژِی برق در افغانستان

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور چین در دفتر کاری شان دیدار نمود.

BACK TO NEWS