تمدید موافقت‌نامه‌ی اپتا به مدت سه ماه از سوی کابینه

yonus_shafaq
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۷:۲۶
تمدید موافقت‌نامه‌ی اپتا به مدت سه ماه از سوی کابینه
پنج‌شنبه ۱۴ حوت ۱۳۹۹
جلسه کابینه‌ی دولت جمهوری اسلامی افغانستان تحت ریاست جلالتمأب محترم داکتر محمداشرف غنی رییس جمهور کشور تدویر یافته بود؛ پروتوکل تمدید سه ماهه‌ی موافقت‌نامه‌ی ترانزیتی و تجارتی افغانستان – پاکستان را تصویب کرد.
موافقت‌نامه‌ی ترانزیتی و تجارتی افغانستان – پاکستان «اپتا» که در سال ۲۰۱۰ میلادی میان مقام‌های وقت وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان و وزارت تجارت جمهوری اسلامی پاکستان به امضاء رسیده بود، اما با ختم معیاد آن در سال‌جاری میلادی تا امضای اپتای جدید، روزگذشته کابینه‌ی کشور؛ پروتوکل تمدید سه ماهه‌ی آنرا تصویب کرد.
رهبری وزارت صنعت و تجارت با حمایت قاطع مقام عالی ریاست جمهوری خواهان تعدیل این موافقت‌نامه با اصول و معیارهای سازمان تجارت جهانی بوده و درخواست تعدیل آن را به جانب پاکستان نیز سپرده است.
در جریان گفت‌وگوهای هیأت دولتی – سکتورخصوصی افغانستان در نشست هشتم اپتیکا که در شهر اسلام آباد پاکستان برگزار شده بود؛ مقام‌های وزارت تجارت آن کشور با درخواست افغانستان در مورد تعدیل اپتا با اصول و معیارهای سازمان تجارت جهانی موافقت کردند.
هم اکنون گفت‌وگوها به منظور تعدیل اپتا با اصول و معیارهای سازمان تجارت میان تیم‌های تخنیکی وزارت صنعت و تجارت و وزارت تجارت پاکستان جریان دارد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۱:۴۶
Background image

آغاز فعالیت شرکت تولیدی کود‌کیمیاوی فیضی رحیمی در ولایت هرات

شرکت تولید کودکیمیاوی فیضی رحیمی با حضور محترم مهاجر فراهی، معاون مقام ولایت هرات، مولوی محمدبشیر سیرت، رئیس صنعت و تجارت آن ولایت، مسئولین ادارات دولتی و تعدادی از صنعت‌کاران و تاجران. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۰
Background image

مقام رهبری وزارت صنعت و تجارت از لابراتوار شرکت میوه‌جات کندا دیدن نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با هیئت همراه در ادامه سفرشان به ولایت قندهار از لابراتوار شرکت میوه‌جات کندا دیدن نمود

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۲:۲۲
Background image

دومین جلسه هیئت‌های افغانستان و ایران پیرامون توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار برگزار گردید

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان و هیئت همراه شان با محترم سردار محمد کرمی، والی سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و نماینده‌ ویژه رئیس. . .

BACK TO NEWS