عقد تفاهم‌نامۀ همکاری سه‌جانبه به‌منظور حمایت از رشد و انکشاف فعالیت‌های زنان تجارت پیشه؛

yonus_shafaq
پنجشنبه ۱۳۹۹/۴/۱۲ - ۹:۳۹
عقد تفاهم‌نامۀ همکاری سه‌جانبه به‌منظور حمایت از رشد و انکشاف فعالیت‌های زنان تجارت پیشه؛

روز پنجشنبه مؤرخ پنجم سرطان، سال 1399 محترم عبدالکریم ملکیار سرپرست معینیت صنعت و تجارت، محترمه افسانه رحیمی رئیس هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان و محترم ناصر احمد محمدی مشاور ارشد موسسۀ بین‌المللی هلپ (کشور آلمان) تفاهم‌نامۀ همکاری سه‌جانبه را به‌منظور ساخت، تجهیز، راه اندازی و مدیریت مرکز دایمی تجارتی برای تولید، نمایش، فروش و آموزش زنان تجارت پیشه در منطقۀ مرزی بین افغانستان و ایران (اسلام قلعه)، به امضاء رساندند.

هدف این تفاهم‌نامه، رفع مشکلات اقتصادی، خودکفائی و داشتن یک مرکز مشخص و دایمی برای فروش محصولات بانوان دارای مهارت در تجارت و تجار در ولسوالی کهسان ولایت هرات می‌باشد. همچنان توجه به رشد داد و ستد تجارتی بین دو طرف مرز نیزمی‌باشد.

هزینۀ ساخت و تجهیز این مرکز دایمی تجارتی در منطقه مرزی اسلام قلعه را موسسۀ بین‌المللی هلپ (آلمان) به عهده گرفته است.

به اساس این یادداشت تفاهم، وزارت صنعت و تجارت مسئولیت نظارت از تطبیق این تفاهم‌نامه، فراهم‌آوری تسهیلات لازم برای تحقق اهداف تعیین شده، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های تجارتی، افزایش داد و ستد بین این مرکز و مراکز تجارتی آن‌سوی مرز و بالاخره مهیا نمودن تسهیلات لازم جهت ثبت تجارت‌های بانوان ولسوالی متذکره را به عهده دارد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۸:۲۰
Background image

تفاهم‌نامه همکاری با 10مؤسسه در بخش تشبثات امضا شد

وزارت صنعت و تجارت جهت حمایت از انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط با 10مؤسسه تفاهم‌نامه‌های همکاری را امضا نمود.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۲۵
Background image

به کالاهای صادرات کشورباید بازاریابی صورت گیرد

محترم حافظ محمدیعقوب جاوید، رئیس امورهماهنگی اتشه‌های وزارت صنعت و تجارت در حضور محترم احسان‌الله فطرت، رئیس امورصادرات این وزارت با اتشه‌های تجاری به صورت آنلاین گفتگو نمود

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۵۹
Background image

نمایشگاه عالیست افغانیست خاتمه یافت

نمایشگاه عالیست افغانیست که به هدف رشد و بازاریابی برای تولیدات داخلی، ترویج صنعت ملی، آگاهی مردم از فرآورده‌های داخلی و صنایع‌دستی در ولایت پروان دایر گردیده بود، روزگذشته با حضور. . .

BACK TO NEWS