کنفرانس علمی مزیت های دهلیزهای تجارتی- ترانزیتی جنوبی، شرقی و غربی کشور در ولایت پکتیا برگزار شد.

yonus_shafaq
دوشنبه ۱۳۹۸/۷/۸ - ۱۴:۳۹
کنفرانس علمی مزیت های دهلیزهای تجارتی- ترانزیتی جنوبی، شرقی و غربی

این کنفرانس علمی با حضور هیئت بلند پایه دولتی از کابل، نمایندگان مردم در پارلمان، مقامات دولتی، بزرگان و جوانان ولایات پکتیا، پکتیکا، خوست و لوگر به هدف بررسی نقش و مزیت دهلیزهای تجارتی- ترانزیتی و نقش اقتصادی آن به زندگی مردم این ولایات روز گذشته در شهر گردیز ولایت پکتیا برگزار شد.

در این کنفرانس محترم اجمل احمدی عبدالرحیمزی معین امور تجارتی وزارت صنعت و تجارت، معینان وزارت خانه های اقتصاد و اطلاعات و فرهنگ روی اهمیت تجارتی، اقتصادی و فرهنگی دهلیزهای متذکره با مقامات محلی این ولایات بحث و تبادل کردند.

معین امور تجارتی وزارت صنعت و تجارت در سخنانش با تاکید بر نقش تجارتی-ترانزیتی این دهلیزها با کشورهای همسایه، منطقه و جهان گفت که حکومت وحدت ملی و هیئت رهبری وزارت صنعت و تجارت همواره تلاش کرده است تا دهلیزهای جدید تجارتی- ترانزیتی را به هدف رشد و توسعه روند صنعتی شدن کشور و افزایش حجم تجارت افغانستان با جهان ایجاد و در این راستا موفقیت های چشمگیری نیز داشته است.

جناب عبدالرحیمزی همچنین گفت که رهبری دولت برنامه های مختلفی در راستای توسعه روند صنعتی شدن و افزایش حجم صادرات اقلام تولیدی کشور روی دست دارند که یک بخش آن مطالعات تخنیکی و علمی در زمینه دهلیزهای جدید تجارتی- ترانزیتی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان می باشد.

باید گفت که یکی اهداف رهبری حکومت مبدل کردن افغانستان به چهارراه تجارت- ترانزیت منطقه بوده که بخش آن در طول 5 سال گذشته عملی شده و روند تطبیق آن به هدف صنعتی شدن و افزایش صادرات اقلام تولیدی کشور ادامه دارد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۵۵
Background image

کمک بشردوستانه جمهوری قزاقستان به افغانستان

هیئت عالی‌رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور ظهر امروز جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱۱
Background image

سفر هیئت عالی رتبه جمهوری قزاقستان به کابل

هیئت بلند رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه،  برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق و کنفرانس تواصل. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۹:۲۴
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت: از سرمایه گذاران مالیزیای می‌خواهیم تا در افغانستان سرمایه گذاری نمایند

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با نمایندگان از وزارت محترم خارجه، وزارت دفاع، وزارت داخله و نماینده دفتر نخست وزیر مالیزیا برای افغانستان به ریاست دکترخانم. . .

BACK TO NEWS