دیدار با تولیدکنندگان و صادرکنندگان قالین

reza_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۷/۷ - ۱۱:۲۸
دیدار با تولیدکنندگان و صادرکنندگان قالین

سه‌شنبه مورخ ۶ میزان ۱۴۰۰

محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با تولیدکنندگان و صادرکنندگان قالین دیدار کرد.

در این دیدار محترم حاجی عظیم اسلم‌زاده سرپرست اتحادیه‌ی مولدین و صادرکنندگان قالین، هیئت مدیره و اعضای  این اتحادیه، قالین فروشان و صادرکنندگان قالین در تالار عمومی کنفرانس‌های وزارت صنعت و تجارت اشتراک نموده و مشکلات‌شان را با محترم نورالدین عزیزی سرپرست این وزارت در میان گذاشتند.

در ابتدا محترم اسلم‌زاده مسئولیت جدید را به محترم عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت از طرف خود، اعضای اتحادیۀ مولدین و صادرکنندگان قالین و اشتراک‌کنندگان تبریک گفته و در مورد این اتحادیه معلومات ارایه نمود. محترم اسلم‌زاده بیان کرد که آقای عزیزی شخصاً مدت زیادی را در سکتور قالین فعالیت داشته و می‌داند که سکتور قالین یکی از سکتورهای باسابقه‌ی افغانستان و معرف فرهنگ ملی این کشور به دنیا می‌باشد.

اشتراک‌کنندگان این مجلس هر کدام به نوبه‌ی خویش ضمن بیان مشکلات مولدین و صادرکنندگان قالین هم‌چون قاچاق قالین در این اواخر به خارج از کشور، عدم دسترسی به ویزه، سبسایدی، شهرک‌های صنعتی، منع صادرات پشم به خارج از کشور، جستجوی راه‌های بدیل ترانزیتی، برگزاری نمایشگاه‌ها و تدویر انتخابات اتحادیه؛ پیشنهادات‌شان را با سرپرست وزارت صنعت و تجارت در میان گذاشته و خواهان رفع مشکلات و رسیدگی به پیشنهادات‌شان شدند.

محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت با اظهار اینکه از نزدیک با مشکلات و چالش های سکتور خصوصی آشنا است، بیان داشت که هنوز مدت کوتاه‌ می‌شود که رهبری امارت اسلامی افغانستان، مسئولیت این وزارت را به من سپرده و تلاش میکنم با تیم تخنیکی فعال و متعهد که ایجاد کرده ام، حتی الامکان برای حمایت از سکتور قالین توجه نموده و زمینۀ افزایش صادرات این کالای مهم صادراتی افغانستان را فراهم نمایم

در اخیر سرپرست وزارت صنعت و تجارت ضمن قدردانی از زحمات فعالین سکتور قالین اظهار داشت که برای رفع مشکلات و چالش های موجود فرا راه سکتور قالین، اتحادیه پنج نفر را منحیث نماینده به این وزارت معرفی نماید تا مشترکاً روی پیشبرد کار های تخنیکی،  کار صورت گیرد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۳
Background image

علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در تولید سولر و انرژی برق

محترم مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت با آقای شییه، یک تن از سرمایه‌گذاران کشور چین دیدار نمود.

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۸:۵۰
Background image

نمایشگاه گنجینه بامیان اختتام یافت

نمایشگاه که در ولایت بامیان، تحت عنوان گنجینه بامیان در آن ولایت با حضور مقامات امارت اسلامی و اعضای سکتورخصوصی افتتاح گردیده بود، روزگذشته مورخ 5اسد سال‌روان اختتام یافت.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۲۰:۳۸
Background image

آمادگی وزارت صنعت و تجارت برای سفر به قزاقستان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با نمایندگان اتاق‌های سکتوری و اتحادیه‌ بانک‌های کشور و اتحادیه مؤلدین و صادرکنندگان قالین نشست نمود.

BACK TO NEWS